خیلی از افراد برای کنترل اشتها یا استرس خود آدامس می‌جوند و همیشه آدامس در دسترس‌شان دارند اما این شیوه، عوارضی هم دارد که آن نفخ شکم است.
کد خبر: ۷۷۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 09 August 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از شفا آنلاین، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

رژیم غذایی برای پسر دار شدن

برای پسردار شدن، خانم ها دو تا سه ماه قبل از باردار شدن، رژیم غذایی سرشار از پتاسیم، سدیم را مصرف کنند و از مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم پرهیز کنند و این رژیم غذایی را تا زمان مثبت شدن تست بارداری(Pregnancy) ادامه دهند؛ مصرف لبنیات باید به حداقل برسد، مادران مصرف مواد غذایی پُرنمک و حبوبات را بیشتر کنند.

توصیه می شود؛ برای پسردار شدن میوه‌های خشک مصرف کنید زیرا میوه‎های خشک سرشار از پتاسیم هستند، انجیر خشک، خرما، برگه زردالو، آلوبخارا خشک شده و کشمش به پسردارشدن کمک می کنند، همچنین مصرف غذا‌های شیرین بدون کافئین (عسل، نبات، آبنبات) موجب افزایش تحرک اسپرم می شود و احتمال پسر دارشدن را می‌افزاید.

آیا زعفران واقعا باعث سقط جنین می‌شود؟

زعفران با بالا بردن سطح هورمون پروستاگلاندین در رحم خانم ها، خطر سقط جنین(Abortion) در سه ماهه اول بارداری را افزایش می‌دهد؛ البته باید توجه داشت که مصرف زعفران غلیظ زعفران خطر سقط جنین را به دنبال دارد و مصرف غذاهایی که کمی زعفران در پخت آن به کار رفته است هیچ اشکالی ندارد؛ همچنین مصرف کم زعفران پس از سه ماه اول بارداری مفید است و مادر را برای یک زایمان راحت و آسان آماده می‌کند.

به همین راحتی شکم‌تان بزرگ می‌شود!

خیلی از افراد برای کنترل اشتها یا استرس(Stress) خود آدامس می‌جوند و همیشه آدامس همراه خود دارند اما این کار، عوارضی هم دارد که آن از جمله آن می توان به نفخ شکم اشاره کرد؛ وقتی آدامس می‌جوید، مقداری هوا نیز می‌بلعید، بنابراین نفخ می‌کنید،  ضمنا شیرین کننده‌های مصنوعی باعث می‌شوند اشتهای‌ شما به هله هوله‌ها بیشتر هم بشود، پس تعجب نکنید اگر عادت آدامس جویدن‌تان را به افزایش دور کمرتان ربط می‌دهیم.

درمان ورم مفصلی در یائسگی

افراد زیادی با افزایش سن دچار بیماری‌های مختلفی از جمله ورم مفصلی می‌شوند که برایشان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند؛ اگر دچار ورم مفصلی شده‌اید، ضمن پرهیز از خوردن اسفناج، باید کاسنی، تربچه و گل کلم زیاد میل کنید و برای درمان نیز می‌توانید دمنوش ترکیبی را تهیه و میل کنید.

علل ایجاد فیبروئید رحمی چیست؟

فیبروئید رحمی، رشد توده‌‌های خوش‌خیم در دیواره رحم بوده و یکی از شایع ترین بیماری ها در زنان است، این بیماری علل ناشناخته ای دارد اما به دلیل اختلال ژنتیکی، رشد سلول‌های عضلانی دیواره رحم بیشتر و احتمال بروز فیبروئید رحمی افزایش پیدا می‌کند، افزون بر اینها برخی ناهنجاری‌های رگ‌های خونی رحم هم می‌توانند در بروز این عارضه نقش داشته باشند، استروژن و پروژسترون، هم از عوامل دخیل در ابتلا به فیبروئید رحمی شناخته شده اند، همچنین نژاد سیاه، چاقی، یائسگی و سیگاری بودن نیز از علت‌های ایجاد فیبروئید هستند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار