دبیر بنیاد بین المللی غدیر خم :
دبیر بنیاد بین المللی غدیر خم گفت: اگر حقیقت غدیر را معرفی کرده بودند و عمق غدیر را درک می کردند هیچ گاه واقعه عاشورا شکل نمی گرفت.
کد خبر: ۷۷۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 14 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، حجت الاسلام و المسملین  دست افکن در نشست خبری بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت: غدیر خم یک افتخار برای ما شیعیان است و در یک هفته جشن غدیر هشت آیه و سوره انسان نازل شد و به طور تقریبی 40 آیه نازل شده است.
وی با بیان اینکه اهل تسنن نیز در باب غدیر اشارات زیادی کردند و مرحوم علامه امینی 500 سند در این خصوص نقل کرده است، گفت: خداوند پاک ترین نسل ها را برای امامت قرار داده است.
مسئول واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان نیز با معرفی ۵ نرم افزار در ارتباط با تربیت کودکان، گفت: نرم افزارهای تربیتی ارائه شده کاری با عنوان سبک زندگی است که به دستور آیت الله مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان طراحی شده است و تربیت کودک را در بازه زمانی قبل از تولد تا دوران دبستان تحت پوشش قرار می ‌دهد.
محمد رضا صادقی  با اشاره به ۶ هزار صفحه محتوای علمی این نرم افزار افزود: علاوه براین میزان محتوا برای علاقه مندان به کتابخوانی نیز ۵۰۰ صفحه کتاب طراحی کرده ایم که در این مجموعه موجود است.
مسئول واحد تحقیقات و پژوهش مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: در تهیه این مجموعه سعی شده موازی کاری نشود و بر این اساس تمامی این نرم افزارها زیر نظر کارشناسان‌حوزه و دانشگاه در سراسر کشور تهیه محتوا و ارائه شده است.
وی با بیان اینکه این سه مجموعه نرم افزار تربیتی کودک با نام های دوران نوزادی، فرزندانی برای آینده و همشاگردی سلام تهیه شده است، ابراز داشت: نرم افزار نوزادی ویژه دوران بارداری و پرورش نوزاد است، فرزندانی برای آینده به شیوه های تربیت کودکان، تربیت فرزندان با شرایط خاص مانند طلاق، تک فرزندی، چند قلویی می پردازد و همشاگردی سلام نیز در ارتباط با انواع مهارت های لازم برای سنین پیش دبستان و دبستان است.
صادقی با بیان اینکه به غیر از تولید محتوای علمی تمامی مراحل تهیه این نرم افزارها و محتوای آن شامل نگار خانه، مولتی‌مدیا، صدا و تصویر با استفاده از دانش فنی کارشناسان‌حوزه و دانشگاه در داخل این مجموعه انجام شده است،  ابراز داشت:  پنج نرم افزار  دیگر نیز در این مرکز تولید شده است که به اهمیت دوران‌کودکی می پردازد و مسائل مربوط به بهداشت و سلامت کودک در طب سنتی و  جدید و مسایل دیگر در آن بررسی شده است.
وی با بیان اینکه نرم افزار «کودک و رسانه» برای اولین بار پس از انقلاب به موضوع افزایش دانش والدین و مربیان  در این زمینه توجه دارد، گفت: این نرم افزار برای پدران، مادران و مربیان در راستای شناخت انواع رسانه، شناخت تاثیرات رسانه بر کودکان، کارکردهای رسانه، آفات رسانه، وظایف والدین در عصر رسانه و نحوه بالابردن سواد رسانه ای توجه شده است.
مسئول واحد تحقیقات و پژوهش مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه این نرم افزار شامل داستانهایی به شکل گویا با موضوع کودک و رسانه است، ابراز داشت: داستانهایی گویا با موضوع کودک و رسانه، متن کامل ۴۰ کتاب برگزیده با محوریت کودک و رسانه با امکان جست و جو و یادداشت برداری، پنجاه طرح گرافیکی زیبا با موضوع کودک و رسانه و سخنرانی و میزگرد دینی و علمی به صورت تصویری با حضور کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه از محتواهای این نرم افزار است.
وی با اشاره به رونمایی از نرم افزار «اتاق شادی» با یک هزار و  ۱۰۰  بازی عملی با دسته بندی داخل ساختمان و خارج ساختمان اظهار داشت: این نرم افزار در راستای آشنایی با ارزش بازی؛ شناخت اسباب بازی مناسب وشیوه های پرورش خلاقیت در کودکان طراحی و تهیه شده است .
 
وی ادامه داد: داستان هایی به شکل گویا با موضوع بازی، هنر و خلاقیت کودک در این نرم افزار وجود دارد و حدود ۱۸۰ دقیقه سخنرانی و میزگرد دینی و علمی بهصورت تصویری با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه از دیگر محتوای این نرم افزار است.
مسئول واحد تحقیقات و پژوهش مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به رونمایی از نرم افزار طنین وحی که ترجمه گفتاری - نمایشی از قرآن کریم است، گفت: این نرم افزار حاصل کار هفت ساله ۱۶۰ هنرمند و ۸۰ نیروی اجرایی و مشاوران است.
وی تاکید کرد: در این نرم افزار که بر پایه ترجمه روان حجت الاسلام قرائتی شکل گرفته است هر شخصیت نقش خود را ایفا می کند و صحنه ها با جلوه های صوتی متنوع، فضاسازی شده است تا مفهوم کلام وحی بیشتر در ذهن و جان مخاطبان طنین افکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار