در خراسان رضوی صورت می‌گیرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ هزار فعالیت در حوزه جشن‌های دهه کرامت در استان برگزار می‌شود، گفت: این فعالیت‌ها در پایان جشن‌های دهه کرامت مورد ارزیابی قرار گرفته و گزارش نهایی آن به استحضار عموم می‌رسد.
کد خبر: ۷۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 15 August 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز، 24 مرداد ماه در نشست مطبوعاتی اعلام برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: امسال شیوه نامه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت استان بازنگری و طبق شرایط و ظرفیت‌های استان اصلاح شد.

وی ادامه داد: ستاد جشن‌های دهه کرامت به ریاست استاندار خراسان رضوی و جانشینی معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تشکیل شد.

سرابی با بیان اینکه بیش از 60 نفر عضو ستاد جشن‌های دهه کرامت خراسان رضوی هستند، افزود: اعضای این شورا را نهادهای دولتی،‌ عمومی و برخی از تشکل‌ها و بخش خصوصی تشکیل می‌دهند که در این راستا جلسات مختلفی با حضور اعضای ستاد برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه 16 ستاد ویژه جشن‌های دهه کرامت در استان تشکیل شده است، گفت: این ستادها با مسئولیت دستگاه‌های مختلف زیر نظر شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در حال فعالیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 30 هزار فعالیت در حوزه جشن‌های دهه کرامت در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه، بیش از 30 هزار فعالیت در این ستاد انجام می‌شود که در پایان جشن‌های دهه کرامت، ارزیابی و گزارش نهایی آن به استحضار عموم می‌رسد.

سرابی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت عنوان کرد: آستان قدس رضوی نیز برنامه‌های متفاوتی را برای این دهه در نظر گرفته که طرح ارمغان رضوی، ‌گل والا، مسابقات بزرگ همدلی، طرح انعکاس نور، جشن‌های زیر سایه خورشید و ... از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: آغازگر جشن‌های دهه کرامت فردا، 25 مردادماه ساعت هشت صبح با گلباران حرم مطهر علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) توسط دختران مشهدی، آحاد مردم و خدام بارگاه رضوی است.

وی ادامه داد: در شب ولادت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) آحاد مردم از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی مشرف شده و بارگاه ایشان را گلباران می‌کنند، پس از برگزاری مراسم گلباران، اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) با حضور بیش از 500 میهمان ویژه از سراسر کشور نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه نظارت و ارزیابی جشن‌های دهه کرامت، گفت: امسال با تدبیر معاونت امور زائران استانی خراسان رضوی یک ستاد ویژه به عنوان نظارت و ارزیابی در استان شکل گرفته و مسئولیت نظارت و ارزیابی فعالیت‌های دهه کرامت را بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: نگاه ما به جشن‌های دهه کرامت یک نگاه کیفی است و امیدواریم با استفاده از خروجی جشن‌های دهه کرامت در سال جاری بتوانیم از آن به عنوان یک تجربه برای سالهای آینده استفاده و شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنو‌اره ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار