مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:
تابناک مرکزی- عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از بی توجهی پتروشیمی شازند به ورزش و اموری که اجرای مسئولیت اجتماعی آن‌ها را تحقق بخشد خبر داد
کد خبر: ۷۷۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 17 August 2019
مدیرعامل پتروشیمی شازند هیچ گونه دغدغه اجتماعی ندارد /    
شهرداری اراک ملزم به حمایت از تیم های ورزشی مانند والیبال شهروند است
به گزارش تابناک مرکز‌ی به نقل از برنا - عابد حقدادی بیان کرد: متاسفانه شرکت پتروشیمی شازند به ورزش و اموری که اجرای مسوولیت اجتماعی آن‌ها را تحقق بخشد، بی توجه است. نگاه به حوزه‌ی اجتماعی در پتروشیمی بسیار ضعیف می‌باشد چرا که مدیرعامل این واحد صنعتی هیچ گونه دغدغه اجتماعی ندارد و در مقایسه با پتروشیمی بندر امام که سالی ۵۰ میلیارد تومان در ورزش کشور سرمایه گذاری می‌کند، عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته به طوری که تنها فعالیت مثبتی که در حوزه ورزشی استان داشته، کمک توهین آمیزی بود که با پرداخت تنها پانزده میلیون تومان انجام داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۹۹ درصد از مشکلات صدور مجوز فعالیت باشگاه شهرداری رفع شده و تنها یک درصد از آن باقی مانده است.

عابد حقدادی افزود: بخش اعظمی از مشکلات باشگاه شهرداری بر طرف شده و تنها یک درصد از این مشکلات باقی مانده است، اما به نظر می‌رسد تاثیر این یک درصد بسیار بیشتر از حد تصور باشد چرا که مدت‌ها است باعث به تاخیر افتادن صدور مجوز فعالیت باشگاه شهرداری شده، از سوی دیگر نیز طی دو سال گذشته که بنده به عنوان مسئول ورزش و جوانان استان مرکزی منصوب شده ام، به صورت مستمر موضوع راه اندازی مجدد باشگاه شهرداری را از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری کرده ام و می‌توانم بگویم که یک ریال بودجه دولتی از سوی وزارت ورزش به باشگاه شهرداری اراک تعلق نگرفته است.

حقدای  ادامه داد: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی برای آغاز به فعالیت باشگاه شهرداری اراک وجود ندارد و نخواهد داشت و مهمترین اقدامی که می‌بایست در این راستا انجام شود، صدور مصوبه شورای تامین استان مرکزی است که با پیگیری‌های مجدانه شخص استاندار و نظر مساعد تمامی اعضای شورای تامین، این مصوبه به تصویب رسیده که برای تمامی دستگاه‌های اجرایی حکم قانون را دارد. علاوه بر این، هیچ گونه بخش نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر منع فعالیت باشگاه شهرداری اراک صادر نشده است و تنها در سال جاری یک توصیه نامه از سوی وزارت کشور به منظور واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بخش خصوصی در راستای کاهش هزینه‌های دولت به تمامی ادارات کل ورزش و جوانان کشور ابلاغ شده که این توصیه نامه نیز محدودیتی را برای فعالیت باشگاه شهرداری ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین بعد از صدور مصوبه شورای تامین هیچ گونه منعی برای فعالیت باشگاه شهرداری اراک وجود ندارد.

وی در ادامه به لزوم حمایت شهرداری اراک از تیم‌های ورزشی این شهر اشاره کرد و افزود: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با استاندار مرکزی برگزار گردید، مقرر شد که نامه‌ای از سوی ایشان به رئیس شورای شهر اراک ارسال شود. در این نامه بر این موضوع تاکید شده که در صورت عدم شروع فعالیت باشگاه شهرداری اراک، باتوجه به ماده ۱۶ و ۱۷ قانون، شهرداری اراک ملزم به حمایت از سایر تیم‌های ورزشی مانند تیم والیبال شهروند است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در رابطه با عدم حمایت شهرداری اراک از تیم‌های ورزشی مطرح کرد: فضای ورزشی استان مرکزی به گونه‌ای است که برخی از ورزشکاران از شرایط موجود رضایت ندارند و فضای مجازی نیز در ایجاد این نارضایتی دخیل بوده چرا که با مقایسه عملکرد شهرداری اراک با سایر شهرداری‌ها به این نتیجه خواهیم رسید که بودجه مدیریت شهری اراک به منظور حمایت از ورزش در مقایسه با بودجه‌ای که شهرداری‌هایی مانند قزوین و بندرعباس در حوزه ورزش در نظر گرفته اند بسیار ناچیز است و اصولا حمایت محسوب نمی‌شود.

عابد حقدادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ضمن اشاره به عدم حمایت صنایع استان مرکزی از ورزش در این خصوص بیان کرد: در هیچ نقطه‌ای از کشور شاهد آن نیستیم که حمایت صنایع از ورزش برای صنعتگران سود آور باشد به همین دلیل است که تمامی حامیان و اِسپانسر‌های ورزشی یا دولتی هستند یا خصولتی؛ و همین امر باعث شده است که شرکت‌ها و صنایع خصوصی به ویژه در استان مرکزی که یک استان صنعتی به حساب می‌آید تمایلی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش نداشته باشند. سرمایه گذاری‌های اندکی که در این حوزه می‌شود پاسخگوی نیاز‌های ورزش استان مرکزی نیست؛ بنابراین در وهله‌ی اول می‌بایست انگیزه‌ای در شرکت‌ها و صنایعی که قصد حمایت از ورزش را دارند ایجاد شود که متاسفانه تا کنون انگیزه‌ای ایجاد نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در رابطه با اتهام وارد شده به چند تن از اعضای هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک گفت: باتوجه به این که تا کنون مراحل قضایی پرونده به پایان نرسیده است نمی‌توان در این رابطه اظهارنظر صحیحی داشت چرا که ممکن است رای دادگاه خلاف نظرات بنده باشد؛ البته لازم به ذکر است که بنده بین تخلف و جرم تفکیک قائل هستم، لذا باید از سوی مراجع قضایی اعلام شود که چند تن از اعضای هیات مدیره باشگاه آلومینیوم تخلفی انجام داده اند و یا این که متهمان این پرونده چه کسانی هستند تا به بسیاری از شایعات پایان داده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار