قهرمان بین المللی اتومبیلرانی:
قهرمان بین المللی اتومبیلرانی گفت: ایران پایین ترین آمار تلفات پیستها در کل دنیا را دارا است.
کد خبر: ۷۷۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 19 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، کوروش محمدخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس اداره پست خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار و عید قربان به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه بالاترین آمار سوانح رانندگی در دنیا مربوط به کشور ما است پرداختن به این موضوع همواره از دغدغه های مهم ما در این حوزه بوده است.

سفیر بین المللی امنیت جاده ها و خیابان ها در ایران ضمن اشاره به تحقیقات مختلفی که تاکنون در این خصوص انجام شده بیان کرد: کار در این خصوص نیازمند یک همت ملی بوده و من بعنوان بخش کوچکی از این جمعیت بزرگ وظیفه خود میدانم در راه بهبود بخشیدن به این وضعیت گام های موثری بردارم.

محمدخانی با اظهار اینکه امروز مشکل اصلی جوانان تخلیه هیجان و انرژی و سرعت است خاطر نشان کرد: برای اینکه این نیاز در جهتی صحیح هدایت شود لازم است به شکل درستی هز زیرساخت ها استفاده کنیم.

وی افزود: کشورهای مدرن دارای پیست های خودرو و محلی برای تخلیه انرژی دارند، به همین دلیل شاهد این نیستیم که جوانان شان در خیابان ها علاقه شان را دنبال کرده و جان خود و بقیه را به خطر بیاندازند.

این قهرمان اتومبیل رانی همچین در خصوص راه اندازی کمپین ایمن برانیم یادآور شد: این موضوع را به طور جدی دنبال میکنم و مهمترین هدف در این مسیر جلب توجه و حمایت بیشتر مسولین و مردم است.

محمدخانی با بیان این که از صد درصد سوانح هفتاد درصد به عملکرد فرد مربوط شده و تنها 30 درصد عوامل دیگر را در بر می گیرد افزود: امیدواریم بتوانیم با آموزش های صحیح خطرات موجود را کاهش دهیم.

وی با اظهار اینکه در هر مقوله ای دستورالعمل خاصی برای بهترین شیوه هرکاری وجود دارد گفت: بحث ما در اکادمی آموزشی به ایجاد ارتباط بین خودرو و انسان می پردازد و اینکه در شرایط اضطراری بتوانیم بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

قهرمان بین المللی اتومبیل رانی با ابراز خوشحالی نسبت به تعاملات خوبی که با فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری وجود دارد خاطر نشان کرد:  یکپارچه سازی محتوای آموزشی از اولویت های ما بوده و بدنبال این هستیم تا این آموزش ها رت بصورت پایه ای و زیرساختی انجام دهیم.

محمد خانی افزود: هم اکنون در 6 شهر این آموزش ها صورت می گیرد و سال گذشته 1000 نفر در این رشته آموزش دیدند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه در ایران آمار تلفات پیستها در کل دنیا پایین تر است عنوان کرد: پیش از انجام مسابقات تدابیر امنیتی به خوبی در این خصوص به کار گرفته می شود.

این قهرمان مشهدی یادآور شد: از لحاظ زیرساختی استان خراسان بودجه زیادی را به این ورزش اختصاص داده است و ما در آینده می توانیم شاهد برگزاری مسابقات بین المللی در پیست مشهد را داشته باشیم.

 

گفتنی است در پایان جلسه با حضور جمعی از مسولین از جمله محسن قهرمانی داور بین المللی فوتبال، مدیر اداره پست خراسان رضوی و... آیین رونمایی از تمبر اختصاصی کوروش محمد خانی  برگزار شد.

شایان ذکر است کوروش محمدخانی از سال ۲۰۰۶ تا کنون توانسته در مسابقات فرمول بارک رنو (فرمول دو) و مسابقات فرمول فورد بریتانیا بخوبی بدرخشد و در رقابتهای فرمول دو رنو در سال‌های اخیر عنوانهای اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است.

محمدخانی همچنین به عنوان یکی از ۲۰راننده برتر دنیا در رقابتهای پشتوانه سازی به هند دعوت شد و توانست در این مسابقات نیز عنوان سومی را به خود اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار