انتشار کتاب مدیریت بحران به همت سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران منتشر شد.
کد خبر: ۷۷۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 21 August 2019

به گزارش تابناک تهران، از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هدف تجمیع مباحث نظری، کاربردی و اطلاعات پایه و ضروری زیر مجموع مدیریت بحران ها و حوادث طبیعی، با تاکید بر افزایش آمادگی مدیران حوزه مدیریت شهری در ۲ جلد منتشر شد.
این کتاب، ضمن پرداختن به کلیات و مباحث نظری، به طور خاص به ساختارها و اقدامات انجام شده در شهر تهران نیز پرداخته است که با نگاهی راهبردی، برای فعالان حوزه مدیریت بحران در دیگر کلانشهرها نیز قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.  
جلد اول این کتاب در هشت فصل شامل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، مخاطرات طبیعی شهر تهران، اصول و مبانی ایمنی، آشنایی با نرم افزارها و سامانه های مدیریت بحران شهر تهران، مدیرت بحران و رسانه تالیف و منتشر شده است.
جلد دوم این کتاب در هفت فصل تالیف شده و به اصول و مبانی سامانه فرماندهی سانحه، مباحث برنامه ریزی عملیات جستجو و نجات و اسکان اضطراری در زلزله و استانداردهای برنامه ریزی اسکان اضطراری، اصول و مفاهیم شهرسازی مرتبط با مدیریت بحران، جایگاه مدیریت محله در فرایند مدیریت بحران شهر تهران و شرح وظایف سازمان های مسئول در حوزه مدیریت بحران شهر تهران،   نمونه هایی از تجارب مدیریت بحران شهر تهران ازجمله گزارش اقدامات اولیه در سانحه پلاسکو و فرونشست شهران می پردازد.
همچنین در فصل هفتم جلد دوم، مقدمه ای بر برنامه ریزی و برنامۀ عملیات اضطراری در مدیریت بحران ارائه شده که ضمن بیان ترمینولوژی و مروری بر واژگان تخصصی این حوزه، برنامه ریزی عملیات و مراحل تهیه و تدوین برنامه شرایط اضطراری به تفصیل عنوان شده  است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار