مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با وجود مصرف قابل توجه آب در فصل تابستان​، اما همچنان ۹۵ درصد حجم مخازن سدهای تهران تکمیل است.
کد خبر: ۷۷۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 24 August 2019

به گزارش تابناک تهران، به نقل از صدا و سیما، حسن رضوی با اشاره به اینکه از زمان اوج مصرف آب تهران گذر کرده ایم، اظهار داشت: در سال جاری، علی رغم افزایش مصرف آب در استان تهران، با همکاری مردم و مجموعه اقدامات انجام شده، ​امسال توانستیم اوج مصرف روزانه با حجم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب را تامین کنیم.

وی تامین آب روزانه تهران را هم اکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: آورد رودخانه‌های تهران، ​ امسال ۱.۵ برابر سال قبل بوده در حالی که آورد رودخانه‌های تهران سال گذشته یک میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب بوده است و امسال این رقم به ۲.۵ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: آورد رودخانه‌های تهران در مقایسه با سال نرمال​، ​۱۴۰ میلیون مترمکعب و نسبت به سال قبل ۳۸۷ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

رضوی سرریز و رها سازی سدهای تهران را معادل ۶۵۰ میلیون مترمکعب دانست و افزود: علی رغم قرار داشتن در فصل تابستان و قالب بودن مصرف آب، ​اما همچنان شرایط ما در سد کرج، لتیان و طالقان مناسب و حجم سرریز بالا است.

وی گفت: هم اکنون ورودی سد کرج​ ۹ مترمکعب و خروجی آن ۱۶ مترمکعب بر ثانیه، ​ورودی سد لتیان ۱۴ مترمکعب و خروجی آن ۹ مترمکعب بر ثانیه، ​ورودی سد لار ۷ متر مکعب و خروجی آن ۲۶ مترمکعب بر ثانیه، ورودی سد طالقان ۶.۷ مترمکعب و خروجی آن معادل ۲۴.۵ مترمکعب برثانیه و ورودی سد ماملو ۷.۲ مترمکعب برثانیه و خروجی آن نیز ۱۱ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه روزانه ۲ میلیون مترمکعب از آب سدهای تهران تخلیه می‌شود، افزود: این عملیات برای آماده سازی مخازن سدها در سال آبی جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار