فرزانه گندمی در گفتگو با تابناک
عضو هیات علمی دانشگاه رازی گفت: اولین مرکز تخصصی ورزش در آب و توانبخشی ورزشی غرب کشور به مرکزیت دانشگاه رازی در کرمانشاه راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۷۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 26 August 2019

فرزانه گندمی در گفتگو باخبرنگار  تابناک کرمانشاه،گفت: آب درمانی در گذشته توسط ایرانیان باستان، یونانی‌ها و مصری‌ها با توجه به خواص بی نظیر آب مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی در خصوص راه اندازی این کلینیک بیان کرد: مرکز ورزش در آب و توانبخشی ورزشی آبی جزو واحد‌های فناوری دانشگاه رازی است که تدوین برنامه‌های توانبخشی ورزشی آن زیر نظر عضو هیات علمی دانشگاه رازی ارائه می‌گردد و بیمار قبل شروع دوره، بعد از پایان دوره و همچنین چند ماه پس از جدایی، از برنامه‌های تمرینی ارزیابی و فاکتور‌های موثر از بیماری تحت مطالعه قرار خواهد گرفت.

گندمی در ادامه افزود: نتایج مطالعاتی در این زمینه حاکی از اثرات مثبت ورزش در آب برای درمان بیماری هاست و به فعالیت روزمره افراد کمک می‌کند و تمرینات مقاومتی برای کمک به عضلات ضعیف، بهبود توان و مقاومت تمرینات انعطاف پذیری برای کاهش سفتی عضلات کمک می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی در پایان تصریح کرد: آب درمانی برای بیماران DP که یک بیماری مادام العمر است و برای انواع دیسکو پاتی ها، تنگی کانال نخاعی، استئوپروزیس، استئوارتروزیس، چاقی‌های مفرط، سالمندان و بهبود تعادل مفید است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار