معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: افتتاح ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب خین عرب به پرکند آباد در محدوده رودخانه کشف رود، با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا است و به زودی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷ 28 August 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، حسین علیمیرزائی با بیان اینکه رودخانه کشف رود به طول 374 کیلومتر و مساحت حوزه آب ریز 16 هزار و 767 کیلومتر مربع بزرگترین زه کش دشت مشهد است، اظهارکرد: تاکنون 76 کیلومتر طول رودخانه کشف رود از پل شاهنامه و چهار کیلومتر بعد از چرم شهر رفع تصرف و به شکل سابق درآمد که با این اقدام یک هزار و 500 هکتار اراضی بستر رفع تصرف گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز شش کیلومتر دیگر از طول رودخانه در بالا دست پل شاهنامه عملیات اجرایی بازگشایی آن در دست اقدام که تا کنون حدود دو کیلومتر آن اجرا شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه کال سیاسک به طول چهار کیلومتر در محدوده روستای همت آباد و در حاشیه شهر مشهد از سرشاخه های منتهی به رودخانه ی کشف رود است، افزود: این کال دارای معضلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی است که عملیات ساماندهی آن نیز شروع شده است.

علیمیرزائی ادامه داد: برای دو پروژه فوق بالغ بر 150 میلیارد ریال هزینه خواهد شد از جمله اقدامات دیگر در محدوده رودخانه کشف رود اجرای ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب خین عرب به پرکند آباد است، با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا است و به زودی افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار