استان فارس با 9 هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت لیموترش و تولید بالغ بر 304 هزارتن رتبه اول سطح زیر کشت و تولید در کشور دارد.
کد خبر: ۷۷۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 28 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایانا: غلامحسین مظاهری افزود: برداشت لیموترش از این باغ ها، نیمه دوم تیرماه شروع و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد که محصول تولیدی علاوه بر مصرف در سطح شهرستان و شهرستان‌های همجوار، در میادین میوه و تره بار شیراز، اصفهان و تهران به فروش می رسد.

به گفته وی، افزایش قیمت لیمو ترش در سنوات اخیر باعث افزایش تصاعدی سطح زیر کشت این محصول در شهرستان مهر شده و با توجه به کیفیت مناسب آب و خاک در بخش اسیر این شهرستان، بیشترین سطح زیر کشت مرکبات به­ ویژه لیمو ترش در این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر، تلفیق تجربه باغداران قدیمی این شهرستان با علم کارشناسان را از دلایل موفقیت باغداران این شهرستان دانست و افزود: اقدام به کشت نهال­های شناسنامه­دار تهیه شده از نهالستان­های دارای مجوز و استفاده از آبیاری قطره ای به منظور صرفه جویی در مصرف آب از دیگر اقدامات شاخص همزمان با توسعه سطح زیر کشت لیموترش در این شهرستان است.

شهرستان مهر در فاصله 400 کیلو متری جنوب شیراز قرار دارد که یکی از مناطق مرکبات خیز استان فارس است.

استان فارس با 9 هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت لیموترش و تولید بالغ بر 304 هزارتن رتبه اول سطح زیر کشت و تولید در کشور دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار