مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: جمعیت هلال احمر استان برای ارائه خدمات به زائران حسینی در ایام محرم و اربعین آمادگی لازم را دارد.
کد خبر: ۷۷۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 31 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سعید رهبرسوره  با اشاره به اقدامات معاونت امداد و نجات در ایام محرم و اربعین حسینی اظهار کرد: در این ایام یک تیم امدادی به کشور عراق برای ارائه خدمات به زائران حسینی اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اعزام یک تیم امدادی به قرارگاه مرکزی افزود: نیروهای امدادی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان به صورت آماده‌باش بوده و اقدام به پشتیبانی امدادی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در ارتباط با برنامه‌های معاونت پژوهشی در ایام محرم ادامه داد: این معاونت ۲۰ دوره آموزش تخصص مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات در همه شعب جمعیت هلال احمر به تعداد ۶۰۰ نفر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در هفته سوم شهریور همایش مربیان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی به تعداد ۱۵۰ نفر برگزار می‌شود، تصریح کرد: آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و نیروهای مسلح به تعداد ۱۲۰ نفر از پرسنل وظیفه فقط ویژه سربازان وظیفه پادگان امام سجاد(ع) ارومیه از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی است.

رهبرسوره با اشاره به برگزاری آموزش ضمن خدمت به هدف آمادگی در شرایط اضطراری، کمک‌های اولیه برای همه پرسنل جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: همچنین معاونت پژوهشی جمعیت هلال احمر استان دوره‌های روتین آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان های سراسر استان برگزار می‌کند.

وی از آمادگی حضور مربیان آموزشی جهت حضور در محل چادر هلال احمر در مراسم تعزیه ایام محرم خبر داد و گفت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ایام محرم نیز به برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای جوانان مراکز امور جوانان شهرستان‌های تابعه استان با موضوع شناخت زندگی‌نامه امام حسین(ع) و بصیرت جوانان نسبت به موضوع قیام حسینی اقدام می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به همکاری جوانان در برپایی چادرهای کنترل فشارخون در ایام تاسوعا و عاشورا در میادین و اماکن عزاداری خاطرنشان کرد: پخت آش نذری و توزیع در بین عزاداران حسینی و حضور اعضای جوانان در مراسمات و دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) اقدامات حسینی جوانان این جمعیت در ایام محرم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار