رئیس پلیس پیشگری خراسان رضوی:
رئیس پلیس پیشگری خراسان رضوی گفت: قرارگاه پلیس پیشگیری خراسان رضوی در طول این دو ماه فعال است و فعالیت ویژه‌اش هم در روزهای خاص این دو ماه همچون تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) است.
کد خبر: ۷۷۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 01 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، سرهنگ محمد بوستانی در جمع خبرنگاران، گفت: نقش رسانه‌ها در حوزه ارتقا امنیت جامعه به عنوان بازوی قوی پلیس بر هیچکس پوشیده نیست و ارتقاء آگاهی و امنیت جامعه را مرهون تلاش‌های بی‌پایان رسانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری استان در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و ساماندهی اقدامات انتظامی و اجتماعی فعال است، افزود: عمده وظایف این پلیس ایست بازرسی‌ها، یگان‌های امداد و حفاظت سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی، چک و خنثی‌سازی، ساماندهی کلانتری‌ها، رصد جرایم، هدایت و نظارت گشت‌های انتظامی، نظارت بر حضور عوامل انتظامی در راستای امنیت مردم و دسترسی راحت‌تر آن‌ها به پلیس، پیگیری تماس‌های ۱۱۰ و هدایت و آموزش کنترل نیروهای راهبر، نظارت بر موسسات خدمات حفاظتی مراقبتی است.

رئیس پلیس پیشگری خراسان رضوی با بیان اینکه از سال ۸۸ طرح نگهبان محله در مجتمع‌های مسکونی، تجاری، آموزشی و دستگاهکهای دولتی و غیردولتی استان فعال شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۵۰۰ نگهبان محله در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر از آن‌ها در بانک‌ها هستند؛ خوشبختانه سرقت‌های مسلحانه در بانک‌ها و طلافروشی‌های استان از سال ۹۷ به بعد به صفر رسیده و اگر موردی هم بوده به سرعت پیگیری شده و به مرحله سرقت نرسیده است.

بوستانی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد نیروهای انتظامی و تجهیزات نظامی استان در حوزه پیشگیری صرف می‌شود تا هزینه کمتری به بیت‌المال تحمیل شود و پلیس پیشگیری از هزینه‌های زیاد جرم، متهم، تشکیل پرونده، نگهداری متهم در زندان و مشکل دوری نان‌آور از خانواده جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های پلیس پیشگیری استان به‌صورت مردمی انجام می‌شود، تاکید کرد: عملکرد خوب پلیس و اعتماد مردم به سبزپوشان قابل توجه است و نگاه پلیس، نگاهی جامعه‌محور بوده و شعارمان هم (پلیس مردمی، از مردم، برای مردم) است و پایه‌گذار اصلی امنیت هم خود مردم هستند؛ پلیس هم در کنار مردم فعالیت مجرمان را رصد کرده و درصورت هرگونه مورد مشکوکی بلافاصله اقدام مقتضی را صورت می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگری خراسان رضوی بیان کرد: اکثر نیروهای پلیس پیشگری در موسسات خدمات حفاطتی مراقبتی  نیروهای مردمی هستند که این افراد آموزش‌دیده‌اند و تحت نظارت ناجا به خدمت گرفته شده‌اند و در برخی حوزه‌ها مانند بانک‌ها نیروهای مسلح و محلات، نگهبان محله ۱۰۰ درصد نیروها مردمی بوده که خود در امر کارآفرینی عملکرد بسیار موثری داشته است.

بوستانی گفت: یکی دیگر از اقدامات فعال شده در پلیس پیشگیری استان فعال شدن طرح مددکار اجتماعی بوده است که برای این کار بهترین فضای کلانتری انتخاب شده است، هر چند که این دفاتر بیشتر در خارج از کلانتری‌ها فعال شده است تا حس حضور در محیط نظامی و پلیسی وجود نداشته باشد و کار مشاوره در کمال آرامش صورت پذیرد و خوشبختانه از زمان فعال شدن طرح مددکار اجتماعی در خراسان رضوی شاهد آن هستیم که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های استان منجر به صلح و سازش شده و از تشکیل پرونده قضایی جلوگیری شده است.

وی افزود: بیشترین عامل طلاق در سطح جامعه بحث اعتیاد بوده و در پلیس پیشگیری خراسان رضوی به این موضوع به‌صورت ویژه توجه شده است تا کانون‌های گرم خانواده با طلاق متلاشی نشوند.

رئیس پلیس پیشگری خراسان رضوی با بیان اینکه حضور نیروهای این پلیس در ایام خاص سال همانند سفرهای تابستانی در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری به‌صورت ویژه بوده است، خاطرنشان کرد: در این روزهایی که بازگشت حجاج را داریم حضور پررنگ نیروی انسانی و اقلام تجهیزاتی پلیس را در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد داریم و الحمدلله در سال‌های اخیر هیچگونه مشکلی در مشهد نداشته‌ایم. 

بوستانی تصریح کرد: برنامه فعلی پلیس پیشگیری خراسان رضوی هم در این روزها و در ایام محرم و صفر است و با همکاری سپاه، بسیج و سازمان‌های امدادی زیرمجموعه شورای تأمین در مساجد، هیئات مذهبی، دسته‌ها، خیمه‌ها و تکایا حضور پلیس را خواهیم داشت تا عزاداران حسینی بدون دغدغه خاطر به عزاداری خود بپردازند و در این ایام پلیس‌های همیار محرم فعال خواهند بود؛ همچنین به مردم هم توصیه می‌کنیم که منازل و خودروهای خود را ایمن کنند و زائران و مجاوران از محل‌های پارک مطمئن و اسکان ایمن و استاندارد استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در ایام محرم و صفر اوج کار پلیس پیشگیری استان در اطراف حرم مطهر رضوی خواهد بود و قرارگاه پلیس پیشگیری خراسان رضوی در طول این دو ماه فعال است و فعالیت ویژه‌اش هم در روزهای خاص این دو ماه همچون تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) که اوج حضور میلیونی زائران پیاده رضوی را شاهد هستیم، خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگری خراسان رضوی ادامه داد: پلیس پیشگیری در ایام محرم و صفر با موارد ناهنجار و انحرافی مانند قمه‌زنی در روزهای تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی به‌شدت برخورد می‌کند و در این رابطه هیچگونه کوتاهی‌ای نخواهد داشت؛ هرچند که خوشبختانه در سال‌های اخیر با انجام کارهایی ارزنده همچون اجرای طرح نذر خون حسینی اینگونه مشکلات را در استان نداشته‌ایم.

بوستانی با بیان اینکه ما مردم‌داری و حضور در بین مردم، مردمی عمل کردن، رسیدگی به خواسته‌های مردم و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ناب مردمی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و خوشبختانه محبوبیت پلیس نزد مردم بیش از پیش شده است، گفت: عملکرد پلیس پیشگیری استان به‌گونه‌ای بوده که همه‌ساله جزو ۳ استان برتر کشور بوده‌ایم و مورد تقدیر ویژه فرمانده ناجا قرار گرفته و در جهت عدم آسیب همکاران بر اثر فشارهای کاری دوره‌های مهارت آموزی را فعال کردیم تا نحوه مقابله با فرد پرخاشگر و دیگر موارد چالش‌زا به‌خوبی انجام شود.

وی افزود: در یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته طرح مکنا (مدیریت کیفی سازی خدمات نیروی انتظامی) را اجرایی کردیم تا کلیه خدمات ضابطه‌مندتر اجرایی شود و از گرفتن تصمیمات سلیقه‌ای خودداری گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار