مرزبان نظری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اداره تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه از احداث و ساخت مدارس مناطق زلزله زده و تجهیز مدارس کل استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 02 September 2019

خرید ۳۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس استان
مرزبان نظری در گفتگو باخبرنگار  تابناک کرمانشاه،  گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۷۲ مدرسه با ۱۲۱۷ کلاس به مساحت ۱۶۱ هزار متر مربع و نیز ۲ کانون پرورشی فکری احداث و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون ۳۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کلاسی، ورزشی و هوشمندسازی در استان خریداری شده اظهارداشت: سیستم‌های گرمایشی نیز در شهرستان‌ها به موتورخانه و در روستا‌ها به پکیچ‌های زمینی و دیواری تبدیل شده و هیچ مدرسه‌ای از بخاری نفتی و گازی استفاده نمی‌کنند.

 نظری در ادامه افزود: پس از زلزله‌ سال ۹۶ در استان، ۱۶ مدرسه با ۲۲۵ کلاس در مناطق زلزله زده احداث شده که ۱۰ مدرسه با ۱۴۴ کلاس تا مهرماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد شش مدرسه‌ دیگر نیز به دلیل ضعف بودجه‌ای هنوز در حال ساخت بوده و به محض تکمیل شدن به بهره برداری می‌رسد.

 وی تصریح کرد: در اثر زلزله ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس آسیب دیده که ۲۵ مدرسه شهری و ۵۳ مدرسه روستایی بوده اند حدود ۱۵ روز پس از زلزله ۴۱۵ کانکس برای مدارس ارسال شدند، پس از زلزله خیرین ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده که ۷۰ درصد آن تاکنون انجام شده و ۳۰ درصد آن در مراحل مختلف به پروژه‌ها تزریق و انجام خواهد شد.

 نظری خاطرنشان کرد: مدارس سرپل ذهاب با ظرفیت‌های بالا ساخته شده و هیچ مشکلی در کم بودن فضای آموزشی برای دانش آموزان نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: پس از سیل ۲۵ مدرسه به خیرین واگذار شده که آسیب‌های سیل برطرف شود، اکنون در برخی نقاط استان مدرسه کانکسی وجود داشته که هرچه زودتر با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام این موضوع نیز برطرف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار