فریاد «باید ببازی» یک بار دیگر کار دست ورزش کشورمان داد. بعد از فریادهای مربی «علیرضا کریمی» از کنار تشک کشتی که حواشی بسیاری را برای ورزش کشور به دنبال داشت، حالا «باخت صوری» بهترین جودوکار کنونی ایرانی در رنکینگ فدراسیون جهانی دردسر ساز شده است.
کد خبر: ۷۷۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 03 September 2019

تابناک رضوی: خبرها حکایت از پناهند شدن «سعید مولایی» به آلمان دارد.  برخی رسانه‌ها می‌گویند او از فدراسیون بین المللی جودو برای حضور تحت لوای تیمی دیگر در المپیک سال آینده درخواست کمک کرده است. ملایی یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال ایران در المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ در رشته جودو محسوب می‌شود.

به گزارش «مردم سالاری آنلاین» در مسابقات جهانی جودو همانطور که پیش بینی می‌شد مولایی با پنج پیروزی پیاپی تا مراحل پایانی پیش رفت، از سوی دیگر جودوکار رژیم صهیونیستی هم یک پای نیمه نهایی بود. با اینکه خبری مبنی بر انصراف مولایی به دلیل مصدومیت از دیدار نیمه نهایی منتشر شد، اما او روی تاتامی حاضر شد. مولایی اگر برنده از این پیکار خارج می‌شد در فینال باید با نماینده رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کرد.

پیش از این کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای به فدراسیون جهانی جودو، قول داد که ورزشکاران ایرانی از مصدومیت‌های ساختگی برای عدم مواجهه با ورزشکاران اسراییلی خودداری کنند، اما این اتفاق دوباره رخ داد. اگر مولایی در فینال از مبارزه با حریف صهیونیستی سرباز می‌زد عواقب فاجعه باری برای کاروان ورزش ایران، فدراسیون جودو و خود این ورزشکار به وجود می‌آمد. فدراسیون جهانی بارها به فدراسیون و کمیته ملی المپیک ایران در این خصوص هشدار‌های کتبی و شفاهی داده است.

در نهایت مولایی با وجود یک رقابت نزدیک از حریف بلژیکی خود شکست خورد، او در رده بندی نیز موفق نبود و دستش از مدال کوتاه ماند.

روز گذشته(جمعه) اخباری مبنی جدایی این جودوکار از کاروان ایران و سفرش به آلمان منتشر شد و از سوی دیگر رییس فدراسیون جهانی در مصاحبه‌ای مدعی شد مولایی باخت عامدانه‌ای در نیمه نهایی داشته و بابت این ماجرا تحت فشار بوده است! «ماریوس ویزر»، رئیس فدراسیون جهانی جودو در مصاحبه با نشریه آساهی ژاپن، گفته است که «مولایی برخلاف میل باطنی و آمادگی فیزیکی‌اش مسابقه را واگذار کرده است.»

گویا مولایی که در حال حاضر در آلمان به سر می‌برد از فدراسیون جهانی جودو درخواست کمک کرده و می‌خواهد پناهنده شود. گفته می‌شود فدراسیون جهانی جودو هم در تیمی به عنوان تیم پناهندگان، «سعید مولایی» را به المپیک ۲۰۲۰ خواهد فرستاد.

حالا بعد از شایعاتی که پیرامون پناهنده شدن این جودوکار ایرانی منتشر شده، «مجید زارعیان»، سرمربی تیم ملی جودو به فارس گفته است که: «بنده به عنوان سرمربی تیم ملی کنار مولایی در مسابقات جهانی جودو حضور پیدا کردیم، اما یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد. از مبارزه سوم به بعد مولایی با مامور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت مولایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت.»

به گفته وی طبق قانون هیچ گاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی‌کند، طبق جدول، مسابقه رژیم صهیونیستی بعد از مبارزه مولایی بود، اما جدول را طوری جابه‌جا کردند که مبارزه ورزشکار رژیم صهیونیستی با جودوکار مصری و بازی مولایی جابه‌جا شود که خلاف قانون بود.

در حالی که برخی رسانه‌های فارسی زبان برون مرزی مدعی شده اند که خانواده‌ مولایی  برای این‌که او، مقابل حریف خود از رژیم صهیونیستی قرار نگیرد، در ایران تحت فشار قرار گرفتند، اما زارعیان این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «متاسفانه این خبر کذب منتشر شده است که خانواده مولایی تحت فشار بوده‌اند که او مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی نکند، اما این موضوع اصلا صحت ندارد و این موضوع را خودشان به سعید القا کرده بودند و کسی از ایران حتی به ما زنگ هم نزد که مبارزه کنیم یا خیر، چه برسد خانواده ورزشکار را تهدید کنیم.»

سرمربی تیم ملی جودو با تشریح ماجرای جدا شدن مولایی از کاروان ایران نیز گفته است: «بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ون به همراه سعید آمدند هتل، مولایی را بدون اجازه من جابه‌جا کردند که این کار کاملا غیرقانونی بود او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیط آلمان برایش تهیه کرده بودند. وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم در سالن مسابقات حضور داشت و قطعا اگر فشار روانی ویزر نبود، مدال می‌گرفت. فکر می‌کنم همه چیز از پیش تعیین شده بود، قبل از سفر به ژاپن، عده‌ای در ایران با جوسازی ها این اتفاقات را چیده بودند و مرتبا با سعید در تماس بودند.»

حالا سوال اینجاست، مولایی از تکرار یک اتفاق خسته شده است یا تحت تاثیر فشارهای بین‌المللی ترک دیار کرده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار