عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:با بیان اینکه مقرر شده است تا پایان شهریورماه فرصت داده شود تا گندم‌های موجود تحویل دولت داده شود، تصریح کرد: در صورتی که با کسری گندم مواجه شویم دولت باید تمهیداتی برای جبرای این کسری پیش بینی کند.
کد خبر: ۷۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 04 September 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان خرید گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری و قیمت خرید تضمینی این محصول در سال آینده، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی تا دو هفته گذشته حدودا 7 و نیم میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

پیش بینی خرید 10 میلیون تن گندم محقق نشده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی شده بود که حدودا ده میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود اما به دلیل ورود گسترده دلالان به بازار این محصول، پیش بینی‌های صورت گرفته محقق نشد، گفت: دلالان و واسطه‌ها گندم کشاورزان را با قیمت بالاتری از نرخ تعیین شده توسط دولت خریداری می‌کنند.

 

پایان شهریور آخرین فرصت برای خرید گندم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شده است تا پایان شهریورماه فرصت داده شود تا گندم‌های موجود تحویل دولت داده شود، تصریح کرد: در صورتی که با کسری گندم مواجه شویم دولت باید تمهیداتی برای جبرای این کسری پیش بینی کند.

تا کنون با پیشنهاد قیمت 2 هزار و 800 تومانی خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده که توسط کشاورزان ارائه شده موافقت نشده است
اکبری با اشاره به اینکه تا کنون با پیشنهاد قیمت 2 هزار و 800 تومانی خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده که توسط کشاورزان ارائه شده موافقت نشده است، اضافه کرد: دولت پیشنهاد 2 هزار 500 تومانی گندم را مطرح کرده که در دستور کار شورای اقتصاد قرار گرفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان کالایی استراتژیک باید با رعایت منافع ملی و صرف و صلاح کشاورزان تعیین شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار