رئیس بانک مرکزی:
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی برنامه تأمین ارز خود را بدون در نظر گرفتن پیشنهادات اروپا تنظیم کرده است.
کد خبر: ۷۷۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 04 September 2019

به گزارش تابناک مرکزی: «عبدالناصر همتی» درباره خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری، افزود: پرداخت ۱۵ میلیارد دلار خط اعتباری در ازای خرید یا وثیقه نفت، بخشی از تلاش اروپا برای نشان‌دادن تعهد آن کشورها برای حفظ برجام و اقدام آنها برای توقف کاهش تعهدات برجامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام گرفته، روند تخصیص و تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی و سایر نیازهای ضروری کشور و نیز مدیریت بازار ارز را طبق برنامه، پیش می‌برد.

روز پانزدهم مرداد، گزارشی در سایت المانیتور منتشر شد که در این گزارش آمده بود: «به گفته سه منبع که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور گفت‌وگو کردند، (مکرون) در گفت‌وگو با حسن روحانی، پیشنهاد تاسیس خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای تهران را داده تا بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند. گامی برای رسیدن به خواسته‌های ایران در این مذاکره. بر مبنای اطلاعات این منابع، ایران هنوز به این پیشنهاد جوابی نداده است.»
فردای آن روز، المیادین به نقل از منابع خود، خبر المانیتور را تکمیل کرد. این شبکه خبری لبنانی و نزدیک به مقاومت، به نقل از منابع ایرانی نوشتم: «منابع ایرانی به المیادین گفتند که رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، دیشب پیشنهاد تاسیس خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای اینستکس را به همتای ایرانی خود ارایه کرده است. طبق جزییات این خبر، مکرون ۵ میلیارد دلار آن را به عهده گرفته است و ۱۰ میلیارد دلار دیگر توسط بقیه اعضای توافق هسته‌ای تامین می‌شود.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار