۲ هزار و ۸۳۳ شغل پایدار با راه‌اندازی ۸۸ طرح تعاونی در ۱۴ شهرستان استان اصفهان همزمان با "هفته تعاون" ایجاد شد.
کد خبر: ۷۷۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 04 September 2019

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان روز چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر گفت: برای اجرای این طرح ها ۲۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که ۸۹ درصد آن از محل سرمایه گذاری و آورده اعضاء و ۱۱ درصد از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

محسن نیرومند با اشاره به اینکه شاخص اصلی در طرح های تعاونی، تامین آورده و سرمایه گذاری توسط اعضاست، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه اول تعداد طرح های تعاونی را با  ۱۴ درصد از مجموع ۶۴۳ طرح به بهره برداری رسیده در این هفته به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: ۸۶۰ تعاونی از خرداد امسال در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر ثبت نام کردند که پس از داوری ۲۳ تعاونی در شاخص ها و گرایش های مختلف، بیشترین امتیاز  را بدست آوردند.

نیرومند اضافه کرد: شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی که دستکم سه سال از تاریخ ثبت آنها می‌گذرد، در گرایش‌های تأمین نیاز تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، صنوف توزیعی، صنوف خدماتی و نیز حوزه  مسکن، حمل و نقل، اعتبار، عمرانی، فراگیر ملی، دهیاری، دانش بنیان، زنان، صنایع دستی، فرش دستباف، اتاق تعاون، خدماتی، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اتحادیه‌های تعاونی، در این جشنواره ثبت نام کردند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعاونی های برتر در شاخص ها و گرایش های بیست گانه ارزیابی شدند و در مراسم امروز علاوه بر ۲۳ تعاونی برتر، یک تعاونی سبز هم در گرایش صنعت مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

میزان بیکاری دانش آموختگان در اصفهان بیش از میانگین کشوری

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی میزان بیکاری دانش آموختگان استان اصفهان را 20 و هشت دهم درصد اعلام کرد و گفت: میزان بیکاری دانش آموختگان استان اصفهان یک درصد بیشتر از کشور است.

نیرومند افزود: تعداد دانش آموختگان کارشناسی و بیشتر بیکار استان ,105 هزار نفر است که یکی از راه های اشتغال آنهااز طریق تعاونی های دانش بنیان است.

وی میزان بيكاری اين استان را 10 و هفت درصد اعلام و اضافه کرد :این میزان نسبت به پارسال سه درصد كاهش يافته است که یکی از علل آن رونق کشاورزی با توجه به بارشهای امسال است.

نیرومند افزود:میزان بیکاری در استان اصفهان یک دهم درصد کمتر از کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار