مسوول مجمع جهانی علی اصغر(ع) آذربایجان‌غربی گفت: آیین معنوی شیرخوارگان حسینی(ع) با حضور کودکان و نوزادان همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در ۷۰ نقطه این استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 06 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی امیر شجاع زاده  با اشاره به اینکه آیین معنوی شیرخوارگان حسینی(ع) با حضور کودکان و نوزادان همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در ۷۰ نقطه این استان برگزار شد اظهار کرد: در این مراسم مادران سیاهپوش، مومن و ولایتمدار ارومیه ای به همراه فرزندان و نوزادان خود ملبس به لباس‌های سبز، سفید و مشکی به نشان عزادار بودن در ماتم شهدای کربلا در در 70 نقطه استان حضور یافته و در رثای شهدای کربلا و کودکان شهید در این مکان اشک ماتم ریختند.

وی افزود: این آیین معنوی در ۳۶ نقطه شهرستان ارومیه در مصلی امام خمینی (ره)،حسینیه اعظم حضرت علی بین موسی الرضا(ع)، مساجد و حسینیه‌های استان  از عظمت و شکوه زیادی برخوردار بود و گروه کثیری از هموطنان همنوا با مادران شیرخوار در سوگ حسینی به ماتم نشستند.

مسوول مجمع جهانی علی اصغر(ع) آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در این آیین ها سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعت در ارتباط با فلسفه قیام کربلا و اهداف متعالی و آرمان‌های امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و جور و تجاوز بنی امیه سخنرانی کردند.

وی تصریح کرد: انجام مراسم لالایی علی اصغر، مداحی و سینه زنی و قرائت نذرنامه از جمله آیین هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد.

شجاع زاده اظهار کرد: سال گذشته در مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۱۵ هزار نفر شرکت کردند و ۱۵ هزار دست لباس به همراه سربند یا صاحب الزمان(عج) در جمع شیرخوارگان توزیع و  امسال هم بیش از ۱۲ هزار دست لباس توزیع شد.

مسوول مجمع جهانی علی اصغر(ع) آذربایجان‌غربی افزود: آیین شیرخوارگان حسینی در ارومیه در مصلای امام خمینی(ره)، حسینیه اعظم علی ابن موسی الرضا(ع)، مسجد جنرال، مسجد موسی بن جعفر(ع)، مسجد ابوالفضل(ع)، مسجد جامع علی ابن ابیطالب(ع)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد آیت الله طالقانی، مسجد قبا در خیابان ولی عصر(عج)، مسجد حضرت قائم در خیابان فرهنگ، مسجد نرجس خاتون، مسجد امام هادی(ع) در منطقه کشتارگاه، مسجد لطفعلی خان، مسجد بنی هاشم و مسجد امام رضا(ع) در کوی مریم برگزار شد.

وی گفت: نظیر این مراسم در 34 نقطه دیگر سایر شهرستان‌های استان برگزار شده و مادران حسینی به همراه فرزندان شیرخوار خود در آن حضور یافتند و اقشار مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت طهارت(ع) ابراز داشتند.

شجاع زاده به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در اماکن متبرکه و امام زادگان شمال استان اشاره کرد و افزود: امامزاده برگشاد و مهدیه اهرنجان سلماس، مسجد صاحب الزمان(عج)، امامزاده سید بهلول، مسجد داش آغلیان و حسینیه شیخ نوایی در خوی، مسجد علی ابن ابیطالب(ع) ماکو، سالن امام علی(ع) چایپاره، مسجد جامع چورس، سالن ورزشی مدرسه شهید رجایی شوط، مهدیه پلدشت و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بازرگان اماکن برگزاری این مراسم معنوی در شمال استان بودند.

مسوول مجمع جهانی علی اصغر(ع) آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در جنوب آذربایجان‌غربی نیز این مراسم در هشت شهر برگزار شد که شامل سالن دو هزار نفری ولایت نقده، مسجد امام حسین(ع) محمدیار، مسجد سیرجانی میاندوآب، مسجد جامع حضرت رسول اکرم(ص) شاهین دژ، مسجد 14 معصوم مهاباد، زینبیه اعظم تکاب، مسجد امام حسین(ع) پیرانشهر و مهدیه شهید امامی کشاورز هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار