نمایندگی بیمه معلم لنده؛
«بیمه فیروزه ای» طرحی است که می خواهد کمک کند تا متولیان مساجد و مکان های مذهبی درصورت مواجه شدن با حادثه، زیربار هزینه های سنگین خسارت کمر خم نکنند.
کد خبر: ۷۷۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 08 September 2019

در پی آتش سوزی مسجد قمر بنی هاشم لنده در اقدامی جالب توسط خانم براتی مدیر نماینده بیمه معلم در این شهرستان بیمه نامه مسئولیت و آتش سوزی یک ساله (به جای نذر محرم) برای مساجد شهر لنده صادر میشود.

مساجد، حسینه ها و تکایای مذهبی لنده بیمه می شوند/اقدام جالب نماینده بیمه معلم در لنده+تصاوی

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ روزهای ابتدایی شهریورماه بود که مسجد قمر بنی هاشم یکی از مساجد شهر لنده دچار حریق شد.

در سایت های محلی عنوان شد به دلیل مشکلات بوجود آمده در سیستم برقی مسجد شلعه های آتش به سایر نقاط سرایت و ساعتی بعد با حضور ‌ماموران آتش نشانی، عملیات اطفای حریق پایان یافت.

در این آتش سوزی اگر چه خسارت جانی وجود نداشت ولی در آستانه ماه محرم خسارات زیادی به فضای داخلی مسجد وارد و هزینه های زیادی بر هیات امنا و مردم محل تحمیل شد تا هیات امنای این مسجد و مردم  دغدغه و نگرانی بازسازی این مکان معنوی را داشته باشند.

اینکه آتش سوزی ها عمدی باشد یا غیرعمدی، موضوعی بوده که همواره پس از رخ دادن حادثه در حسینیه و مساجد مطرح میشود اما کمتر پیش آمد کسی به «بیمه حوادث» مساجد و حسینیه ها توجه کند و این سوال را مطرح کند که چرا مسجد یا حسینیه بیمه نبوده تا درصورت رخ دادن هرگونه حادثه ای، نیاز نباشد هیئت امنا و مردم دغدغه و نگرانی ازدست رفتن سرمایه های این مکان های معنوی را داشته باشد.
جدا ازین موضوع باید بیمه ای وجود می داشت تا افرادی که وارد مسجد و مکان های مذهبی می شوند، اگر دچار حادثه ای شدند، حداقل تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بتوانند هزینه خسارات وارده را از بیمه دریافت کنند.

مساجد، حسینه ها و تکایای مذهبی لنده بیمه می شوند/اقدام جالب نماینده بیمه معلم در لنده+تصاوی

موضوعی که خانم براتی نماینده بیمه معلم در شهرستان لنده درباره آن گفت؛ «بیمه فیروزه ای» طرحی است که میخواهد کمک کند تا متولیان مساجد و مکان های مذهبی درصورت مواجه شدن با حادثه، زیربار هزینه های سنگین خسارت کمر خم نکنند.

وی اظهار داشت؛ هزینه بیمه نامه در طرح بیمه فیروزه ای، رقم هنگفتی نیست که سبب مشغله ذهنی شود و با اندک سرمایه گذاری متولیان مساجد، حسینه ها و تکایا میتوانند خسارات احتمالی را جبران نمایند.

وی افزود؛ تکایا، حسینیه ها، مساجد و اماکنی که ثابت و موقت به منظور عزاداری این ایام برپا می شوند، می توانند تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند.

نماینده بیمه معلم در لنده گفت؛ در طرح فیزوزه ای بیمه معلم جبران خسارت آتش سوزی، صاعقه، انفجار و جبران خسارات مسئولیت مسئولین مساجد تعهد داده می شود.

وی خاطر نشان کرد؛ اگر تمامی خیرین و بانیان، هیئت امنا و مسئولان مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی موضوع بیمه را تنها کمی جدی تر بگیرند، قطعا اتفاقات بهتری رقم خواهدخورد
زیرا حادثه همواره تلخ است اما یک پایان تلخ با کمی مرهم بهتر از یک تلخی بی پایان است.

خانم براتی با اشاره به جزییات این نوع بیمه گفت؛ بیمه فیروزه ­ای، بیمه ­نامه جامع آتش ­سوزی و مسؤلیت مدنی مساجد، هیئت­ های حسینی، تکایا، امام­زادگان و اماکن متبرکه است که با حمایت و پشتیبانی بیمه معلم  همزمان با آغاز ماه محرم، خدمات خود را در این راستا شروع کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار