همزمان در سراسر کشور؛
برپایی آیین‌های سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی و اقامه نماز جماعت به یاد آخرین نماز ظهر عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضور مسئولان و مردم شیعه و اهل سنت تربت‌جامی در این ایام سوگواری شکوه و صلابت خاصی را به وحدتِ این دیار تلفیقی جلوه‌گر شد.
کد خبر: ۷۷۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 11 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی تربت‌جام همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی با برپایی آیین‌های سنتی به سوگواری، سینه‌زنی، زنجیرزنی، مقتل خوانی و تعزیه‌خوانی پرداختند که در تجمع عاشورایان به یاد آخرین نماز ظهر عاشورا سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این سنت حسنه را به جماعت اقامه کردند که حضور مسئولان و مردم شیعه و اهل سنت در این روز، شکوه و صلابت خاصی را به وحدتِ این دیار تلفیقی جلوه‌گر شد.

 

هم‌زمان با عاشورای حسینی؛ عزاداران شیعه و سنی تربت‌جام همگام و همنوا با سایر هم‌وطنان عزیز در اقصی نقاط کشور در عزای شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به عزاداری و نوحه‌خوانی پرداخته و به یاد مظلومیت آن امام همام و ۷۲ تن از یاران باوفایش در قالب دسته‌های عزاداری با حرکت به‌سمت مهدیه این شهرستان سینه و زنجیر زدند.

 

در این آیین باشکوه که امام‌جمعه موقت شهرستان، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان شهرستان حضور داشتند که دسته‌های عزاداری پس از ورود به‌مسجد و حوزه علمیه مهدیه (عج) این شهرستان به‌اقامه عزاداری و سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند.

 

عزاداران حسینی پس از عزاداری و اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به‌یاد ظهر عاشورا و آخرین نماز سیدالشهدا (ع) در محل خیابان المهدی نماز ظهر عاشورا را به‌امامت حجت‌الاسلام‌ زاهدی، امام‌جمعه موقت تربت‌جام اقامه کردند.

 

گفتنی است؛ در این ایام سوگواری مشارکت اهل سنتِ مُحبِ اهل‌بیت (ع) و پیامبر اسلام (ص) هم‌قدم با شیعیان در غم عزای نوه گرامی رسول‌الله به‌اقامه عزاداری و پخش نذری در بین عزاداران اقدام نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار