وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر همه دانش آموزان از آموزش با کیفیت برخوردار نیستند و معتقدیم فرصت های آموزشی عادلانه توزیع نمی شود.
کد خبر: ۷۷۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 14 September 2019

 

تابناک / محسن حاجی میرزایی روز شنبه در آیین معارفه و تکریم وزیر آموزش و پرورش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: باید توسعه فرصت های عدالت در آموزش و پرورش را به عنوان هدف در برنامه های خودمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: حق همه دانش آموزان است که دسترسی به آموزش با کیفیت داشته باشند، اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید در این زمینه گام برداریم.

وی در ادامه از رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامیکه به وی اعتماد کردند تقدیر کرد و اظهار داشت: ۴١ هزار معلم و دانش آموز شهید داریم. با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، خدمات آموزش و پرورش از بزرگترین خدمات به مردم است و چتر آموزش در همه جامعه گسترانده شده است. پوشش تحصیلی افزایش یافت و فاصله های آموزش کمتر و عدالت آموزشی گسترش داده شد و ۵٠ هزار مدرسه زیر ۵٠ دانش آموز دارند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی پیش دبستانی از ١٢ درصد قبل از انقلاب به ٧٠ درصد رسیده است، افزود: امروز نسبت دختران به پسران در اول و دوم متوسطه ۴٨ درصد را نشان می دهد، همچنین دوره دبستان ٩٨ درصد پوشش تحصیلی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از خطراتی که پس از تجربه چند دهه فعالیت در نظام اجرایی برای من روشن شده و همه سازمان ها را تهدید می‌کند، این است که از ماموریت های اصلی خود فاصله بگیریم.

منبع: ايرنا
برچسب ها: آموزش و پرورش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار