بهنامجو: کارگران اردبیل صبر و درک بالایی دارند
استاندار اردبیل دلیل آمار پایین اعتراضات کارگری در استان را ناشی از درک بالای نیروهای کار و درک زیاد آنان ارزیابی کرد.
کد خبر: ۷۷۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 14 September 2019
به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل در نشست مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درباره پائین بودن آمار تجمعات کارگری در استان گفت: دلیل اصلی آن درک بالای نیروهای کار و اهالی استان است که در حقیقت می‌خواهند با واقعیت‌ها کنار بیایند و اگر واحدی نیز در این شرایط سخت در پرداخت حقوق دچار مشکل شده باید با صبر و بردباری سعی در گشایش مشکلات کرد.
 

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به وجود امکانات و توانمندی استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از موانع اصلی توسعه کشور و استان اردبیل عدم هماهنگی است که در بخش تعاون به راحتی می‌توان با رسیدن به نقطه اجماع این مشکل و معضل را برطرف و بستر کار و تلاش بیشتر را فراهم کرد.

بهنامجو به اعلام آمادگی مدیرعامل تعاونی عمران کارا در جذب یک هزار نفر نیروی متخصص اشاره کرد و افزود: این نوید خوبی برای توسعه اشتغال در استان اردبیل است که ضرورت دارد آموزش فنی و حرفه‌ای بستر مهارت‌آموزی این نیروها را فراهم کرده تا با جذب این تعداد نیروی کار متخصص و کارگری امید به کسب درآمد در استان در بین جوانان افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید تعاونی‌های برتر استان نقاط قوت خود را در سطح ملی و استانی برجسته کنند تا برای سایر تعاونی‌ها به ویژه در پایاب سد خدافرین که در حال شکل‌گیری است الگو و معیار موفق در برنامه‌ها و ارائه عملکرد باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه معرفی این الگوهای موفق در بخش تعاون زمینه و بستر موفقیت سایر فعالان این بخش را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: ما تا زمانی که نتوانیم در کار گروهی و جمعی موفق عمل کنیم قطعا نمی‌توانیم کاری از پیش برده و به تثیبت اشتغال و رونق تولید کمک کنیم.

بهنامجو اضافه کرد: همه برنامه‌ها و هدفگذاری‌های ما باید در راستای حفظ تولید در استان باشد چرا که این کار به نفع همه ماست و در واحدهای مشکل‌دار باید با گفتگو و تفاهم با کارگران به هر شکل ممکن به حفظ تولید و تثبیت اشتغال کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، بهنامجو در مورد مشکل کارگران و پیمانکاران در سد خدافرین افزود: دولت در تامین منابع مالی این مجموعه‌ها با مشکلاتی روبروست که امیدواریم به سرعت موانع رفع و مطالبات کارگران و بدهی پیمانکاران در پروژه عظیم پایاب سد خدافرین رفع شود.

وی از ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها خواست؛ تا از انباشت بدهی به تامین اجتماعی اجتناب کنند و سعی کنند تا با پرداخت بدهی‌های قبلی این مجموعه را در ارائه خدمات کیفی‌تر به نیروهای بازنشسته و شاغل و تحت پوشش کمک کنند.

استاندار اردبیل در پایان اظهار کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که با پرهیز از روی آوردن به کارهای دولتی و اختصاص منابع خاص باید در وگذاری کارها به بخش خصوصی و تعاونی‌ها جدی عمل شود تا بستر انجام کارها به دست خود مردم با کمترین هزینه فراهم آید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار