مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۱۰۰ مسکن روستایی چالدران بر اثر زمین‌لرزه شب گذشته بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دید که شامل ترک‌های جزئی در دیوارها و سقف‌هاست.
کد خبر: ۷۸۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 15 September 2019

 

تابناک / امیرعباس جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل سریع شورای مدیریت بحران شهرستان چالدران پس از وقوع زلزله، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در روستاهای خسارت دیده انجام شد و هلال‌احمر ضمن استقرار، چادرهایی را در اختیار خانواده‌های خسارت دیده قرار داد.

وی بیان کرد: در این زمین لرزه تلفات یا مصدومیت جانی نداشتیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

جعفری با قدردانی از تدبیر استاندار آذربایجان غربی در خصوص بیمه همه واحدهای مسکونی موجود در مناطق مرزی، گفت: از ابتدای سال گذشته همه واحدهای مسکونی روستاهای مرزی استان از جمله چالدران مشمول بیمه است و این امر در رفع نگرانی روستانشینان از حوادث غیرمترقبه و جبران خسارت‌های آن بسیار موثر است.

این زمین لرزه به بزرگی ۴.۴ ریشتر ساعت ۲۰:۰۳ شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در حوالی «سیه‌چشمه» از توابع شهرستان چالدران و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. 
مرکز این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری سیه‌چشمه، ۳۵ کیلومتری زرآباد و ۳۸ کیلومتری آواجیق (هر سه در آذربایجان‌غربی) قرار داشت.      

منبع: ايرنا
برچسب ها: زلزله چالدران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار