کد خبر: ۷۸۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 19 September 2019

به گزارش تابناک کرمان، پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع اختلال افسردگی در زنان ۲ برابر مردان است.

ناطقان: مریم صفایی افزود: افسردگی در زنان به دلیل تفاوت های هورمونی، تأثیرات زایمان، فشارهای اجتماعی و... بیش از مردان است.

وی با بیان این که افسردگی اساسی در بین اختلالات روانپزشکی بالاترین شیوع را دارد، افزود: متوسط سن شروع افسردگی حدود ۴۰ سالگی است و این اختلال در نواحی روستایی بیش از شهری شیوع دارد.

وی تصریح کرد: اختلالات اضطرابی، وسواس ها، وابستگی به الکل و سوء مصرف مواد همراهی زیادی با افسردگی دارد.

صفایی به تأثیر ژنتیک در این اختلال اشاره و اظهارکرد: اگر یکی از والدین مبتلا به افسردگی باشد، احتمال ۱۰ تا ۲۵ درصد این اختلال در فرزند بروز می کند و اگر هر دو والد مبتلا به افسردگی باشند، این میزان به ۲ برابر افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: خلق افسرده در بیشتر اوقات، احساس کاهش علاقه مندی به انجام‌ کارها، کاهش چشمگیر وزن بدون رژیم غذایی و یا افزایش وزن و اشتها، کم خوابی یا پرخوابی، احساس خستگی یا از دست دادن انرژی، احساس گناه مفرط، سراسیمگی یا کند شدن در کارهای روزمره از علایم و نشانه های افسردگی به شمار می رود که وجود پنج علامت به مدت دو هفته در تشخیص افسردگی دارای اهمیت است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار