رئيس اداره بازرسي و نظارت بر كالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: گران‌فروشي با 14 هزار و 59 مورد رتبه اول تخلفات صنفی در استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹ 24 February 2015

علي باخرد ،با بيان اينكه تمركز واحدهاي صنفي و غير صنفي در يك منطقه موجبات افزايش ميزان تخلف را فراهم مي‌آورد، گفت: منطقه ثامن بيشترين تخلف و بازارهاي رقابتي كمترين تخلف را دارند.

باخرد تصريح كرد: پس از گران‌فروشی عناوینی نظیر عدم درج قيمت با 9 هزار و 796 مورد، عدم صدور صورت‌حساب با 2هزار و 141 مورد، تقلب و كم‌فروشي با 970 مورد، عرضه و فروش كالاهاي غير مجاز با 793 مورد و حراج غير قانوني با 791 مورد از تخلف ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تعداد بازرسي‌هاي انجام شده در حوزه نان در سطح استان را 44 هزار و 545 مورد اعلام كرد و گفت: حدود 24 هزار مورد بازرسی از واحدهای نانوایی تنها در مشهد انجام شده كه دو هزار و 468 مورد آن تخلف بوده است.

رئيس اداره بازرسي و نظارت بر كالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال طرح‌هاي نظارتي با تمركز بر كالاها و خدمات مورد مصرف عموم از 10 اسفند تا 15 فروردين اجرا مي‌شود.

باخرد اظهار کرد: طرح‌های نظارتی ویژه نوروز مركب از دو بازه زماني 10 تا 15 اسفندماه به منظور تبليغات رسانه‌اي و 15 اسفند تا 15 فروردين 94 به مدت يك ماه براي اجراي طرح‌هاي نظارتي است.

وي با اشاره به اينكه در اين ايام سعي در رسيدگي به تمامي شكايات مردمي است، گفت: ميوه، شيريني، آجيل و خشكبار، كيف و كفش كالاهايي هستند كه در این ایام نظارت بيشتري بر‌ آن‌ها صورت مي‌گيرد.

باخرد از ايجاد كانال‌هاي ارتباطي براي اعلام شكايت مردمي خبر داد و افزود: تلفن 124 كه سامانه قديمي است از ساعت 7 الی 22 به صورت عادي و 22 شب تا 7 صبح به صورت مكالمه ضبط شده دريافت كننده شكايات مردمي است كه مزيت آن نسبت به سایر سامانه‌ها مشخص نبودن شماره تلفن شاكي است.

وي ادامه داد: دو سامانه پيامكي 30008124 و 3000134124 نيز براي طرح شكايات در نظر گرفته شده است كه پاسخگويي در اين سامانه ها تا حداكثر 48 ساعت انجام مي‌شود.

رئيس اداره بازرسي و نظارت بر كالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به مراجعه حضوري عده‌اي از مردم به پايگاه‌هاي صنعت، معدن و تجارت براي بيان شكايات، گفت: علاوه بر پايگاه واقع در پاسداران 4 كه پايگاه مركزي است و پايگاه اصلي اتاق اسناد مستقر در سازمان بولوار آب، پايگاه‌هاي ترمينال براي خدمات مسافري و فروش بليت، منطقه ثامن، الماس شرق و ... نیز براي طرح شكايات در نظر گرفته شده است.

وي تعداد كل بازرسي‌هاي 10 ماه جاری از اول فروردين تا پايان دي ماه را 368 هزار و 193 مورد اعلام كرد و اظهار کرد: از این مقدار تعداد 32 هزار و 822 مورد تخلف به ارزش ريالي 360 ميليارد ريال کشف شده كه 25 هزار و 338 مورد آن به تعزيرات منتقل شده است.

علی غفوری‌مقدم معاون بازرگاني داخلي و حوزه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در ادامه اين نشست اقدامات صنعت، معدن و تجارت استان را همكاري با اتاق اصناف و برگزاري نمايشگاه هاي بهاره دانست و اظهار کرد: برگزاري‌ اين نمايشگاه‌ها در 23 مركز سطح استان صورت مي‌گيرد كه عرضه مستقيم كالاهايي نظير خشكبار، آجيل، پوشاك مواد غذايي، آرايشي، بهداشتي، پروتئيني و لوازم خانگي را برعهده دارند.

وی اظهار كرد: در مشهد دو نمايشگاه به لحاظ زماني برگزار مي‌شود، نمايشگاه شماره دو كه در منطقه خواجه‌ربيع در مجتمع ولی‌عصر از 7 تا 14 اسفند ماه با ساعت كاري 14 تا 21 شب و نمايشگاه شماره يك در محل نمايشگاه بين المللي از 15 تا 23 اسفندماه با ساعت كاري 15 تا 22 شب برگزار مي‌شود.

معاون بازرگاني داخلي و حوزه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تصريح كرد: 2700 غرفه‌دار در اين نمايشگاه فعاليت مي‌كنند که اعضاي مجاز اتحاديه‌ها يعني داراي پروانه كسب هستند.

وي در خصوص بازرسي از اين نمايشگاه‌ها گفت: 8 تيم بازرسي و يك تيم رسيدگي به شكايات دو نفره سازمان صنعت، معدن و تجارت در اين نمايشگاه حضور دارند و فاكتورهاي خريد و پروانه كسب را چك مي‌كنند.

غفوری‌مقدم ادمه داد: ارگان‌هاي ديگر نظير دانشگاه علوم پزشكي و مركز بهداشت و سلامت ناظر بر كيفيت و كميت كالاهاي نمايشگاه هستند.

معاون بازرگاني داخلي و حوزه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان بيان كرد: تعداد 38 مانور بازرسي در مكان‌هاي مختلف شهر نظير الماس‌شرق، وصال، خورشيد، جنت، قرص موبايل و بازار رضا انجام مي‌شود و به طور مثال تاكنون حدود 135 ساعت بازرسي در بازار رضا صورت گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار