مدیر آموزش و پرورش ‌اسلامشهر با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در این شهرستان گفت: برای اینکه به میانگین شهرستان‌های استان تهران نزدیک شویم نیازمند ۳۵ مدرسه دو شیفته هستیم.
کد خبر: ۷۸۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 22 September 2019
‌‌اسلامشهر ‌به 35 مدرسه جدید نیاز دارد

به گزارش تابناک تهران، حسینعلی بنار صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس و جشن شکوفه‌ها طی سخنانی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 9 مدرسه با 103  کلاس که بخشی از آن برای نخستین بار افتتاح می‌شود و بخشی نیز شیفت دوم آن افتتاح می‌شود با 3 هزار و 800 دانش‌آموز در مدارس نوساز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد مدارس دولتی و غیردولتی در اسلامشهر بیان کرد: بیش از 96 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در 220 مدرسه و 2 هزار و 600  کلاس درس به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر افزود: قریب به 9 هزار دانش‌آموز کلاس اولی پس از پذیرفته شدن در آزمون سنجش پا به عرصه علم و دانش می‌گذارند و امسال نیز مانند سال گذشته پیش‌بینی می‌شود حدود 3.5 درصد افزایش رشد دانش‌آموز داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

بنار با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم به استاندارد فضای آموزشی شهرستان‌های استان تهران برسیم باید 70 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 600  کلاس درس بخوانند و با این حجم بالای دانش‌آموزی در اسلامشهر نیازمند 35 مدرسه دو شیفت هستیم تا به استاندارد فضای آموزشی استان تهران نزدیک شویم.

وی ادامه داد: با هدف افزایش سرانه دانش‌آموزی تفاهم‌نامه‌ای با 5 خیر نیک‌اندیش منعقد شده تا دو مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در طول سال تحصیلی احداث و دو مدرسه نیز در مهرماه افتتاح شود و یک مدرسه هم در حال انعقاد قرارداد و یک مدرسه 12 کلاسه نیز برای دانش‌آموزان استثنایی احداث شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اشاره به ساماندهی سرویس‌های مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید به منظور ساماندهی سرویس‌های مدارس، تأمین خودروهای سرویس مدارس برعهده شهرداری بوده و اولیای دانش‌آموزان متقاضی دریافت سرویس مدارس می‌توانند از طریق سامانه سپند ثبت‌نام و متقاضی دریافت سرویس شوند.

بنار با بیان اینکه مشکلی در توزیع کتب درسی در اسلامشهر وجود ندارد خاطرنشان کرد: تمام دانش‌آموزانی که در سامانه برای دریافت کتاب درسی ثبت‌نام کرده‌اند کتاب‌های درسی را دریافت و تنها کتاب دانش‌آموزانی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند با تأخیر تحویل داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار