استفاده از کوله پشتی استاندارد داری تسمه‌های پهن و پارچه‌ای می‌تواند اختلالات بدنی را کاهش دهد.
کد خبر: ۷۸۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 24 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: الهام کاووسی کارشناس سلامت جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب گفت: سنجش سلامت دانش آموزان پایه‌های هدف، یکی از مهمترین اولویت‌های واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس است که هر سه سال یک بار از سوی تیم سلامت انجام می‌شود و مراقبت‌های انجام شده در سامانه یکپارچه سلامت سیب به صورت پرونده الکترونیک ثبت می‌شود تا مداخله‌های موردنیاز برای هرگونه اختلال و بیماری شناسایی شود و با پیگیری‌های لازم پس از ارجاع از سوی تیم سلامت انجام می‌شود.

او بیان کرد: غربالگری تغذیه و پایش رشد نوجوان از نظر قد و وزن، ارزیابی انواع بیماری ها، بررسی اختلالات اسکلتی و عضلانی بررسی روند بلوغ، سنجش بینایی و شنوایی، بررسی وضعیت واکسیناسیون، سلامت دهان و دندان و مراقبت سلامت اجتماعی، از جمله خدمات ارزیابی سلامت دانش آموزان است که پزشک، مراقب سلامت و بهروز ارائه می‌دهند.

کاووسی تصریح کرد: افتادگی شانه‌ها و انحراف ستون فقرات از عوارض استفاده از کیف نامناسب در میان دانش آموزان به شمار می‌رود و باید شرایطی فراهم شود که دانش‌آموز، نیاز به حمل لوازم زیاد نداشته باشد.

کارشناس سلامت جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب ادامه داد: وزن کیف مورد استفاده نباید بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن دانش‌آموز باشد و استفاده از کوله پشتی نسبت به دیگر انواع کیف‌ها مناسب‌تر است که در این نوع کیف ها، وزن به صورت متعادل به دو طرف بدن توزیع می‌شود و از طرفی، کیف‌هایی که باید با یک دست حمل شوند دارای چرخ هستند و بیشتر موجب صدمه اسکلتی می‌شوند.

او افزود: انتخاب کوله باید مناسب با اندازه جثه کودک باشد و وسایل کیف طوری چیده شود که کتاب‌های سنگین‌تر نزدیک بدن باشند و از گذاشتن وسایل غیرضروری خودداری شود.

کاووسی اضافه کرد: نبود استاندارد‌های مناسب کیف، کفش و نیمکت مدارس و از طرفی استفاده نامناسب از این وسایل و نشستن نادرست، موجب بروز برخی اختلالات بدنی در میان دانش آموزان می‌شود.

کارشناس سلامت جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب اظهار کرد: پوشیدن کفش نامناسب بیماری‌های مختلفی از جمله میخچه، حساسیت‌های پوستی، درد ناحیه پاشنه و زانو را با خود به همراه می‌آورد و در موارد شدید سبب فرو رفتن ناخن در گوشت پا، تاول و خستگی زودرس در دانش آموز می‌شود.

او تاکید کرد: نشستن بیش از دو دانش آموز در یک نیمکت توصیه نمی‌شود و باید اندازه و بلندی میز و نیمکت با سن و میزان قد دانش آموز مطابقت داشته و به گونه‌ای باشد که کف پا به راحتی با زمین تماس داشته باشد و در هنگام مطالعه، سر و گردن نباید بیشتر از ۲۰ درجه به طرف پایین خم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار