ساکنان مجتمع ۱۲۰ واحدی مسکن مهر "پسنده علیا " شهرستان عباس‌آباد در غرب مازندران اگرچه پس از سال‌ها صاحب خانه شدند اما این روزها به علت برخی از مشکلات در مجتمع حال و روز خوشی ندارند.
کد خبر: ۷۸۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲ 25 September 2019

 

ساخت مجتمع مسکن مهر عباس‌آباد در قالب پنج بلوک، چهار طبقه و ۱۲۰ واحد از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و با وجود آنکه طبق وعده مسئولان بنا بود طی یکسال مورد بهره‌برداری و به متقاضیان تحویل داده شود اما بنا به گفته مسئولان ذیربط به علت خلف وعده پیمانکاران این پروژه در مدت مقرر افتتاح نشد.

به هر حال این مجتمع با گذشت حدود پنج سال پی گیری، دغدغه و چشم انتظاری در نهایت در اوایل سال ۱۳۹۵ تحویل متقاضیان شد و هم اینک آن ها برای ادامه زندگی در این واحدهای مسکونی با مشکلات فراوانی مواجه اند.

علی آذر هزین یکی از ساکنان این مجتمع در این باره گفت: معمولا افراد بی سرپناه زمانی که پس از سال ها دوندگی و تلاش صاحب خانه می شوند احساس می کنند به یکی از خواسته های اصلی و نیازهای ضروری شان در این دنیا دست یافتند و بسیار خوشحال می شوند اما ساکنان این مجتمع از بدو ورود به خانه هایشان با مشکلات زیادی رو به رو شده اند و به جای شادمانی نگرانی آن ها یکی پس از دیگری برای رفع این مشکلات بیشتر شد.

آذر هزین افزود : متاسفانه با هر بارندگی به آسانی آب از سقف و دیوار ساختمان وارد واحدهای مسکونی می شود و رطوبت محیط خانه را در برگرفته و علاوه بر عوارض آن ، لوازم خانگی بوی آزار دهنده به خود گرفته است .

وی اظهار داشت: نکته دیگر آنکه از پنج بلوک این مجتمع ، تنها ۲ بلوک آن مجهز به دستگاه آسانسور سالم است بقیه بلوک ها اسانسور هنوز راه اندازی نشده است طبیعتا آمد و شد ساکنان در طبقات سوم و چهارم این مجتمع ها مشکل است.

آذر هزین گفت که جالب اینجاست این مجتمع بدون افتتاح رسمی تحویل متقاضیان شد و قبل از تحویل نیز در قالب نشست های مختلف فرمانداری به مسئولان ذیربط گفته شد که اگر قرار است این واحدهای مسکونی به متقاضیان آن تحویل داده شود قبل از تحویل باید مشکلات آن حل شود اما وعده داده اندنگران نباشید در آینده نزدیک نواقص و کم و کاستی های آن برطرف می شود.

این ساکن مجتمع مسکن مهر عباس آباد، ترک خوردگی دیوار پیرامون محوطه این مجتمع را از دیگر دغدغه های ساکنان آن برشمرد و افزود : به علت زیرسازی نامناسب و استفاده از مصالح بی کیفیت دیوار پیرامون این مجتمع متاسفانه دچار ترک خوردگی و شکاف عمیق شده و ممکن است با یک باد شدید و بارندگی رگباری فرو ریزد.

وی ، استفاده از جنس نامناسب و غیراستاندارد در ایجاد شبکه های آب ، برق و گاز در واحدهای مسکونی این مجتمع از مشکلات دیگر ساکنان آن معرفی کرد و ادامه داد: برای اصلاح این شبکه ها هزینه های هنگفتی بر ساکنان این مجتمع تحمیل شد.

این ساکن مجتمع پسنده علیا گفت: علاوه بر این مشکلات، قبل از سکونت از بیش از نیمی از ساکنان مجتمع مبالغی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان به بهانه محوطه سازی، ساخت پارکینگ ، زیباسازی فضای سبز، ساخت مسجد و حتی واحد خبازی دریافت کردند و متاسفانه هیچ مورد از این کارها انجام نداده اند در حالی که این موضوع در نشست های مختلف فرمانداری عباس آباد از سوی پیمانکار مصوب و صورت جلسه شده بود.

به گفته اذرهزین ، برای حل مشکلات این مجتمع نامه نگاری های فراوانی با مسئولان ذیربط از جمله نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان ، فرماندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفته ولی تا به این لحظه اقدامی برای رفع آن انجام نداده اند.

فاطمه قاسمی دیگر ساکن این مجتمع نیز گفت: اغلب خانواده های ساکن طبقات بالای این مجتمع به علت راه اندازی نشدن آسانسور آن دچار بیماری های مفصلی از جمله کمردرد شده اند و ضمن آنکه به علت مسقف نبودن راه پله های آن در هر بارندگی سطح راه پله ها خیس می شود و آمد و شد خانواده ها به سختی انجام می گیرد.

وی افزود : نکته دیگر آنکه ساکنان این مجتمع امنیت ندارند و به علت باز بودن فضای آن سرقت های متعددی انجام گرفته تا جائی که در عید امسال نیز خودروی یکی از ساکنان مورد دستبرد قرار گرفت .

این ساکن مجتمع مسکن مهر اظهار داشت : هم اکنون اغلب ساکنان این مجتمع بیم آن دارند تا مبادا بلای طبیعی مانند زلزله یا بارندگی شدید ادامه دار باعث ریزش سقف خانه انان شود .

قاسمی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس و فاصله حدود سه کیلومتری این مجتمع تا مرکز شهر، گفت: متاسفانه بیشتر ساکنان این مجتمع به علت فعالیت نداشتن خودروی تاکسی ناگزیرند یا از خودروی آژانس با پرداخت کرایه هنگفت استفاده کنند یا آنکه با خودروهای عبوری بی نام و نشان مسیر تنکابن - چالوس استفاده کنند و این وضعیت نگران کننده است.

سرپرست نمایندگی اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عباس آباد نیز با تائید مشکلات مطروحه شده از سوی ساکنان این مجتمع به خبرنگار ایرنا گفت : هم اکنون شکایتی علیه پیمانکار این مجتمع صورت گرفته و دستگاه قضا نیز با صدور حکمی او را محکوم کرده است منتهی طبق پی گیری ها و شنیده ها این پیمانکار متواری شده است.

علی مقدم افزود: هم اکنون بیشترین متقاضیان این نهاد ، ساکنان مسکن مهر شهرستان عباس آباد هستند و این موضوع هفته پیش در سفری که مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به رامسر داشت نزد ایشان مطرح شد و تاکید کرد مشکلات را در قالب نامه ای به مسئول واحدهای این اداره کل بفرستد.

وی اظهار داشت : البته ساکنان این مجتمع نیز باید بپذیرند به مرور زمان بنای مسکونی شان مستهلک می شود و طبیعتا برای سرپا نگه داشتن آن باید هزینه هایی را متقبل شوند البته بخش عمده ای از مشکلات و نواقصی این مجتمع براساس گزارش های رسیده و بازدید های میدانی ناش از قصور پیمانکار بوده که باید حل شود.

شهرستان عباس آباد با جمعیت دست کم ۵۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار