مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از رشد ۵۰ درصدی میزان مراجعه گردشگران سلامت به این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 28 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر رضا سعیدی با اعلام این خبر افزود: در طول سال‌های اخیر با توجه به افزایش امید به زندگی در سطح جهانی و پیر شدن جمعیت دنیا، گردشگری سلامت که شامل گردشگری پزشکی، گردشگری درمانی و گردشگری صحت است، اهمیت به‌سزایی در جهان یافته و صنعت گردشگری نقش موثری در معادلات بین‌المللی دارد.

 

وی افزود: از آن جا که وجود مرقد منور و مطهر امام هشتم، حضرت رضا (ع)، مشهد را در ردیف شهر‌های مهم مذهبی دنیا به شمار آورده و همه ساله میلیون‌ها زائر شیفته را مجذوب خود می‌کند، توجه به امر سلامت و درمان ضروری به نظر می‌رسد؛ موضوعی که بیمارستان فوق تخصصی رضوی درجه اهمیت آن را به خوبی درک کرده و هم‌پای این اهمیت، پیشرفت قابل توجهی در این عرصه داشته است.

 

دکتر سعیدی اظهار کرد: در شرایطی که بسیاری از بیمارستان‌ها متاسفانه به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکل تامین تجهیزات و ملزومات مصرفی، در روند عادی فعالیت خود با مشکل مواجه شدند، بیمارستان رضوی به لطف خداوند و با عنایت امام هشتم (ع) در خدمت‌رسانی به بیماران داخلی و خارجی بسیار موفق عمل کرده و در سال ۹۵ حدود ۳ هزار بیمار غیرایرانی، در سال ۹۶ نزدیک به ۴ هزار بیمار غیرایرانی را پذیرش کردیم. در سال ۹۷ نیز پذیرای حدود ۱۰ هزار گردشگر سلامت بودیم.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان رضوی یکی از معدود مراکز درمانی کشور به شمار می‌رود که در حوزه گردشگری سلامت و توریسم‌درمانی پرقدرت و بسیار مؤثر ظاهر شده است، ادامه داد: در شش ماه نخست سال گذشته، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر و در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر سلامت به این مرکز مراجعه کرده و در این بازه زمانی بیش از ۲۳ هزار خدمت درمانی اعم از خدمات پاراکلینیکی و ویزیت متخصص و فوق تخصص و اقدام بستری برای میهمانان غیرایرانی امام رضا (ع) ارائه شده است.

 

دکتر سعیدی تصریح کرد: اکثر این بیماران از کشور‌های عراق، افغانستان، بحرین، ترکمنستان، آذربایجان، کویت و عمان و به واسطه تبلیغات مؤثر و نیز تجربه هم‌وطنان خود از حضور در بیمارستان رضوی به این مرکز اعتماد کرده و فرایند درمان خود را در این بیمارستان دنبال کرده‌اند.

 

به گفته سید مجتبی میرجلیلی، مدیر دپارتمان گردشگران سلامت (IPD) بیمارستان فوق تخصصی رضوی حدود ۱۰ درصد از گردشگران سلامتی که طی شش ماه نخست سال جاری به این مرکز مراجعه کردند، از خدمات بستری و جراحی بهره برده و در این مرکز طول اقامت داشته‌اند. هم‌چنین این افزایش میزان مراجعه باعث شده ۱۲ درصد از درآمد این بیمارستان از محل توریسم درمانی یا گردشگران سلامت باش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار