میز خدمت آموزش و پرورش در حالی امروز در محل نماز جمعه برپا بود که مردم شریف هرمزگان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.با گذشت چندین روز از آغاز مدارس متاسفانه هنوز تکلیف بسیاری از معلمان انتقالی از یک مدرسه به مدرسه دیگر مشخص نشده است و جمع کثیری از معلمان هنوز بر سر کلاس درس حاضر نشده‌اند.
کد خبر: ۷۸۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ 28 September 2019

تابناک هرمزگان، کامبیز حسین پور؛ میز خدمت آموزش و پرورش در حالی امروز در محل نماز جمعه برپا بود که مردم شریف هرمزگان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.
با گذشت چندین روز از آغاز مدارس متأسفانه هنوز تکلیف بسیاری از معلمان انتقالی از یک مدرسه به مدرسه دیگر مشخص نشده است و جمع کثیری از معلمان هنوز بر سر کلاس درس حاضر نشده‌اند.

بلاموضوعی میز و خدمت آموزش و پرورش

از این گذشته باعث بسی بدبختی است که بسیاری از دانش آموزان انتقالی نیز با گذشت چند روز از شروع فصل تعلیم و تربیت ، کتاب درسی ندارند و دلیل آن هم بر می‌گردد به جابجایی دانش آموزان برخی مدارس که مدیران آن یا آموزش و پرورش کوتاهی کرده و با توجه به اینکه نظارت آموزش پرورش در بحث نقل و انتقالات دانش آموزان بسیار ضعیف است و مدیران برخی مدارس نیز پاسخگو نیستند ، انتظار است با سرکشی و گزارش گیری منظم از مدارس، آمار دانش آموزان بدون کتاب سریعاً بررسی، و روسای آموزش و پرورش نواحی مختلف در خصوص تهیه کتاب اقدام کنند. موضوع دیگر بلاتکلیفی بسیاری از والدین در خصوص اجاره سرویس مدارس است که به دلیل برخی مشکلات پیش پا افتاده ،

بلاموضوعی میز و خدمت آموزش و پرورش

همچنان ذهنشان درگیر این موضوع است که می‌طلبید «آموزش و پرورش» و «پلیس راهنمایی و رانندگی» هماهنگی بیشتری با یکدیگر انجام می دادند و در این برهه که مشکلات اقتصادی گریبان گیر مردم بیچاره در اقصی نقاط ایران من جمله هرمزگان می باشد ، برنامه ریزی بهتری را از سوی مسئولان می طلبید تا والدین با کمترین دغدغه، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.نکته بعدی اینکه علیرغم کمبود معلم در فضای فرهنگی استان ، باز هم مسئولان دست روی دست گذاشته و اقدامی نمیکنند و این در حالی است که جمعیت انبوهی از معلمان حق التدریسی در انتظار استخدام آموزش  پرورش هستند اما در زمان استخدام ،کماکان بی تدبیریها ادامه داشته و مشاهده می کنیم کسانی که استحقاق بیشتری نسبت به استخدام دارند ، همچنان باید در گوشه ای نشسته و نا امیدانه در انتظار تصمیمات نمایندگان مجلس یا وزیر و یا … بنشینند…

بلاموضوعی میز و خدمت آموزش و پرورش

و باز هم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد! از سویی دیگر هنوز بسیاری از دانش آموزان استان هرمزگان نیز قرار است زیر چادر یا کپر درس بخوانند که این از افتخارات مدیر کل نوسازی مدارس استان و نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی است که به جای پیگیری مدارس کپری ، پیگیر انتصاب معاون سیاسی امنیتی استانداری بودند … واقعاً مردم هرمزگان باید افتخار کنند که چنین نمایندگانی را به مجلس فرستاده اند و دوباره هم به همین‌ها رأی خواهند داد ! آیا  کسی از خود نمی‌پرسد چرا مدیر کل نوسازی مدارس استان با افتخار سرش را بالا می‌گیرد و مقتدرانه اعلام میکند که بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در مدارس کپری هرمزاگن تحصیل می کنند؟! جالبتر اینکه جناب مدیر کل نوسازی چندی پیش نیز اعلام کرده اند که ۶۱ مدرسه کانکسی و ۱۴ مدرسه کپری را شناسایی کرده اند که ۸ هزار و ۲۴۶ دانش‌آموز نیز در این مدارس تحصیل می‌کنند که عمدتاً شامل مدارس روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور است… به کلمه شناسایی دقت کنید… انگار که این مدارس و دانش آموزانشان تا به حال مفقود شده بودند…! راه دوری نمی‌خواهد برویم… انگار جناب مدیر کل نوسازی تاکنون از پشت میز خود بلند نشده‌اند تا سری به پشت بیمارستان خلیج فارس در بندرعباس بزنند و مشاهده گر یک مدرسه کانکسی در “مرکز قطب اقتصادی ایران”  باشند!

بلاموضوعی میز و خدمت آموزش و پرورش

از این موضوع هم که عبور کنیم بسیاری از مدارس استان نیازمند بازسازی هستند چرا که طی سالیان متمادی فرسوه شده و باید تخریب شوند.توصیه آخر به عزیزان آموزش و پرورش این است که هنگام برپایی میز خدمت چند صندلی، برای مردمی که برای پاسخگویی به آنان مراجعه می کنند، خالی بگذارند ،چرا که شاهد بودیم در صندلی‌های میز خدمت کارمندان آموزش و پرورش جلوس فرموده بودند! و فقط عکس یادگاری می گرفتند !
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار