معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، جزئیات فوت دو نوزاد معلول در یکی از شهرهای استان فارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۸۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 30 September 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:حبیب الله مسعودی فرید درباره فوت دو نوزاد در شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شهر صدرای شیراز در روزهای یکم و چهارم مهر ۹۸، گفت: این دو نوزاد که ۳ و ۴ ماهه بودند چندی پیش به دلیل رها شدن، در شیرخوارگاه شیراز پذیرش و نگهداری شدند.

وی تصریح کرد: یکی از نوزادن از ابتدا بیماری تحت عنوان میکروسفالی یا کوچکی مغز همراه با نارسی، مشکلات ریوی، نداشتن قدرت بلع و ابتلا به عفونت و همچنین ناهنجاری‌های قلبی داشت که البته در چند نوبت توسط پزشکان متخصص مورد معاینه قرار گرفته بود.

فرید ادامه داد: نوزاد دیگر، از نوزادانی بود که پدر و مادرش معتاد بوده و به همین جهت دچار هپاتیت C، سرخچه مادرزادی، شکاف کام و عفونت ریوی شده بود و بر اساس اعلام پزشکان متخصص، هر دو نوزاد، معلول و دچار عفونت بودند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از نوزادان اشاره شده که هر دو علائم بیماری داشتند یکی در شیرخوارگاه و دیگری در بیمارستان نمازی شهر شیراز فوت کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از نوزادان در شیرخوارگاه شیراز فوت کرده است و پزشکان نیز مرگ وی را به دلیل بیماری تایید کرده‌اند اما موضوع به پزشک قانونی ارجاع داده شده است و هنوز آنها پاسخی در این باره نداده‌اند.

فرید خاطرنشان کرد: پرونده این دو کودک را که بالغ بر ۴۰ صفحه بود مطالعه کردم و همانطور که گفتم هیچ مورد مشکوکی مبنی بر سهل انگاری در فوت آنها دیده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار