در بازدید مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از روند ساخت خط دوم قطارشهری مطرح شد؛
تأکید بر ساخت متفاوت، تجهیزات موجود در ساخت پروژه مترو و ضرورت توجه به دغدغه‌های مختلف پیرامون برق‌رسانی خطوط مترو از مهم‌ترین موارد بازدید مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از روند ساخت خط دوم قطارشهری بود.
کد خبر: ۷۸۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹ 30 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان، حمید علاقمندان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان، معاونان شرکت و همچنین مدیران شهرستان‌های شرکت توزیع برق استان صبح امروز از روند ساخت خط دوم قطارشهری اصفهان بازدید کردند.
علاقمندان در این بازدید با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت و بهره‌برداری متروی اصفهان گفت: مترو در همه کشورها به عنوان یک ابرپروژه مطرح است و بدون شک ساخت این پروژه، با دشواری بسیاری مواجه است و با توجه به این موضوع، تلاش ما این است که در روند ساخت و بهره‌برداری همکاری‌های لازم را صورت دهیم.
وی با اشاره به اهمیت این موضوع در حوزه برق‌رسانی تصریح کرد: دغدغه‌های قابل توجهی در بحث برق‌رسانی مترو وجود دارد و موضوع سطح ولتاژ برق مترو و مسیر تونل آن اهمیت قابل توجهی دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تصریح کرد: مترو نشان دهنده یکی از مهمترین پروژه‌های هر شهر و استان است و برای پایداری آن باید بهترین و موثرترین اقدامات را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در هنگام ساخت خط یک، ضرورت داشت که در هنگام قطعی برق، پیش‌بینی لازم را در خصوص بهره‌برداری مترو داشته باشیم و این اتفاقات صورت گرفت.
مهندس علاقمندان افزود: مترو ابرپروژه‌ایست که اگر نیاز داریم در آینده استفاده لازم را از آن ببریم باید ضریب اطمینان بالا را در آن داشته باشیم. روند ساخت مترو، کار بسیار دشواری به شمار می‌رود و بدون شک این کار سخت باید با تلاش همگان به نتیجه برسد.
وی بیان کرد: امروز بحثهای قابل توجهی درباره توسعه خطوط مترو در اطراف شهر اصفهان وجود دارد و ضرورت دارد که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اضافه کرد: تعامل شرکت برق و قطارشهری بسیار نزدیک است و مترو یکی از دغدغه‌های مهم ما به شمار می‌رود که امیدوارم روند ساخت آن با قدرت پیش رود و شاهد بهره‌برداری از خطوط مختلف قطارشهری اصفهان باشیم.
اتفاقات بزرگی در حمل و نقل پاک اصفهان صورت گرفته است
محمود رکنی، معاون مالی اداری سازمان قطارشهری اصفهان نیز در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه سازمان قطارشهری اصفهان در راستای ایجاد حمل و نقل پاک در اصفهان فعالیت می‌کند، گفت: خوشبختانه با همکاری همه ارگان‌ها و تلاش سازمان قطارشهری اصفهان، خط یک در حال بهره‌برداری بوده و خط دوم به طول ۲۴.۷ در حال اجرا بوده است.
وی ادامه داد: تصمیم ما بر این است که خط دوم را از سمت شرق و غرب حفاری کنیم تا در زمان مد نظر بر اساس زمانبندی، کار را پیش ببریم.
معاون مالی اداری سازمان قطارشهری اصفهان بیاان داشت: انجام فعالیت‌های عمرانی، نیازمند همکاری و مساعدت همه ارگان‌ها و نهادهای مرتبط است و بدون شک با همکاری آنها می‌توانیم مردم اصفهان را از این صنعت پاک، بهره‌مند کنیم.
وی با تشکر از همکاری ارگان‌های مختلف در این زمینه افزود: بدون شک شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای در این زمینه همکاری قابل توجهی صورت داده و تلاش ما این است که با تداوم همکاری بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسانیم.

محمدرضا جاودان، معاون فنی اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این دیدار گفت: بدون شک دستاوردهای صورت گرفته در تکمیل خط یک بدلیل همکاری و تعامل بالای همه ارگان‌ها بخصوص شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: این شرکت‌ها در هنگام اجرای فیدرهای برق ۱۴گانه خط یک، همکاری قابل توجهی صورت دادند و دستاوردهای صورت گرفته در تکمیل خط یک، محصول تلاش‌های همه دستگاه‌های خدماتی بود.
معاون فنی اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: طول خطوط مصوب سازمان قطارشهری اصفهان۵۵ کیلومتر است. خط یک با ۲۰ کیلومتر در حال بهره‌برداری بوده و روزانه ۸۰ هزار نفر مسافر را جابجا می‌کند.
وی با بیان اینکه خط دوم قطارشهری اصفهان نیز ۲۴.۷ مد نظر قرار گرفته و اجرای آن آغاز شده، تصریح کرد: در خط دوم بدلیل حساسیت‌های موجود درباره عبور مترو از زیر میدان امام(ره) و بحثهای میراث فرهنگی، تلاش ما در این جهت صورت گرفت که با اضافه کردن ۱.۵ کیلومتر طول خط، خط دو، میدان امام را دور می‌زند.

جاودان افزود: حدود ۱۴ کیلومتر خط از ایستگاه دارک تا مدرس نجفی(کهندژ) اولویت نخست بهره‌برداری بوده و فعالیت اجرایی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: حفاری تونل از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان با دو تی بی ام به قطر ۶ متر آغاز شده است و تی بی ام تونل غربی به ایستکاه زینبیه رسیده است.
معاون فنی اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر، قرار است از سمت غرب واقع در ایستگاه مدرس نجفی، تی بی ام تونل تک چشمه به قطر ۹ متر، حفاری خود را آغاز کنند.
وی با بیان اینکه پروژه قطارشهری اصفهان از نظر تجهیزات، اهمیت قابل توجهی دارد و وزن تجهیزات پروژه، بسیار سنگین و قابل توجه است، اضافه کرد: بمنظور کاهش سرفاصله زمانی عبور قطار در خط یک متروی اصفهان، ضرورت دارد که تعداد قطارهای مد نظر در این زمینه افزایش یابد.

تفاوت‌های ساخت خط یک و دو قطارشهری اصفهان
مهندس سیدمحسن واعظی‌فر، مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به روش‌های ساخت خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: در‌ خط دوم قطارشهری اصفهان به دلیل ضرورت کاهش معضلات ترافیکی، به صورت حفاری از زیر فعالیت می‌کنیم.
وی ادامه داد: روش اجرایی خط دوم قطارشهری با خط یک متفاوت است و اگرچه این روش هزینه‌بر و دشوار است اما به دلیل ضرورت توجه به دغدغه‌های مردم، این موضوع اهمیت دارد.
مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان تصریح کرد: در خط دوم فضای ایستگاه با شمع و ریب اجرا می‌شود و پس از آن خاکبرداری صورت می‌گیرد و روند ساخت آن از پی گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات عمرانی ۵ ایستگاه خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا بوده و تلاش قابل توجهی صورت می‌گیرد که با دقت و در کوتاه‌ترین زمان، ساخت آن را عملیاتی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار