رئیس پلیس راه ایلام:
رئیس پلیس راه ایلام بر لزوم افزایش ضریب ایمنی در مدارس حاشیه راه های استان ایلام تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 02 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده که به مناسبت هفته ناجا در جمع دانش آموزان مدرسه  ابتدایی شهید حسین فاطمی شهرستان ایلام  حضور یافته بود، در حاشیه این برنامه اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم و کاری این پلیس با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای علاوه بر آموزش ایمنی به دانش آموزان، ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : مهمترین اولویت آموزش ابتدایی ، ایمنی و سلامت دانش آموزان است  که ما باید در رفتار دانش آموزان تغییر ایجاد کنیم و این موضوع باید از سطح دانش آموزان آغاز می شود تا به تغییر در نگرش منجر شود که این امر نیاز به آموزش دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد:  انتخاب و بهره گیری از دانش آموزان بزرگتر به عنوان گذربان مدرسه نقش ویژه ای در هدایت سایر دانش آموزان در ساعات آغاز و پایان مدرسه ها  در کاهش حوادث و سوانح جاده ای  دارد.

وی اضافه کرد:  هدف از اجرای این طرح، فرهنگ سازی ترافیکی دانش آموزان برای افزایش ضریب ایمنی در مدارس حاشیه راهها و کاهش حوادث و تلفات جاده ای بخصوص برای  این قشر از کاربران ترافیک جاده ای  که بیشتر در معرض آسیب پذیری هستند زیرا با رفتار های خاص کودکانه خود قادر به تشخیص خطرات عبور و مرور وسایل نقلیه نیستند.

همتی زاده خاطرنشان کرد : مربیان و اولیاء دانش آموزان باید شیوه های درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد در راه مدرسه با سرویس مدارس و وسایل نقلیه را یاد بدهند تا با این شیوه ، فرهنگ سازی به نسل های بعدی منتقل شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار