مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب افق روشنی نسبت به آینده ترسیم شده و در واقع این منشور، بستر ساز تحقق تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۷۸۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 02 October 2019

 به گزارش تابناک مرکزی نقل از مهر حجت الاسلام صفر قربان پور  پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم، نقشه راه انقلاب اسلامی برای آینده است، بنابراین مسیر را تعیین می کند و دیدگاه ویژه ای باید نسبت به آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در این بیانیه افق روشنی نسبت به امید به آینده وجود دارد، جامعه ای که درصدد انجام کاری در حوزه تمدن سازی است، باید اقداماتی بسیار بزرگ انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه پیش بینی ها و برنامه ریزی ها در بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارکرد: برای اجرای فرامین رهبری باید از نگاه سهل انگارانه پرهیز کرد، چرا که فرمایش ایشان مبنایی است. هنگامی که در بیانیه گام دوم انقلاب بر حضور جوان و به وجود آمدن حرکت انقلابی تاکید شده، باید انقلابی کار انجام داد.

حجت الاسلام قربان پور بیان کرد: حضور جوانان در جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب باید به یک فرمول تبدیل شود و در یک برنامه عملیاتی زمان بندی شده با هدف روشن پیش بینی خاص برای آن صورت پذیرد و از سوی دیگر به یک مطالبه عمومی تبدیل گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در قسمت های انتهایی بیانیه گام دوم انقلاب مباحث مربوط به سبک زندگی، اخلاق، تعهدات و... را بیان کردند. به طور قطع این عناوین کلی است و باید پس از توجه لازم در اجرا به برنامه های روشن پیش رو تبدیل شود.

حجت الاسلام قربان پور خاطرشان کرد: این موارد بیانیه گام دوم انقلاب باید به یک چرخه قانونی تبدیل شود و به تعبیری برای آن الگوی عملیاتی طراحی شود تا به اجرا نزدیک باشد. به طور مثل جامعه باید نسبت به وضعیت سبک زندگی اسلامی اطلاع کافی پیدا کند.

وی بیان کرد: یی تصریح کرد: در برنامه ریزی های مختلف همچون تعیین بودجه، نوشتن قوانین و تصویب آن و طراحی برنامه های عملیاتی کشور، باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنیم.

وی تاکید کرد: امروز جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب در کشور با توجه به موضوع قانون بایستی مشخص شود تا عملیاتی گردد. درصد بالایی از افراد نسبت به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اطلاع پیدا کردند اما مبانی علمی، قانونی و سبک زندگی و اخلاقی که مقام معظم رهبری در منشور گام دوم انقلاب بیان کردند، کار بسیار زیادی مانده است تا به طور کامل محقق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: سازمان تبلیغات از توان حداکثری برای تبدیل این بیانیه به یک گفتمان عمومی بهره گرفته و دوره های آموزشی و تبیینی برای روحانیون، مبلغان دینی و اقشار مختلف برگزار کرده است که تداوم خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر این که به تبدیل شدن این بیانیه به یک گفتمان تاکید دارد، عقیده دارد که باید تحقق این بیانیه مورد مطالبه افراد جامعه قرار گیرد تا بیشتر و بهتر عملیاتی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار