مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه برداشت سیب تا دو هفته آینده ادامه دارد افزود: امسال قیمت سیب پایین و تولید بالا بوده از این رو باغداران بیشتر محصول خود را برای فصل بهار به سردخانه منتقل می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 02 October 2019
محمود فتحی گفت: پیش‌بینی شده امسال در شهرستان رزن ۶۸ هزار تن محصولات باغی تولید شود.

به گزارش فارس، فتحی با بیان اینکه در شهرستان رزن محصولات باغی از جمله آلو، سیب، زرد آلو، بادام، گردو و انگور تولید می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی شده امسال در شهرستان رزن ۶۸ هزار تن محصولات باغی تولید شود.

وی با بیان اینکه محصولاتی از جمله سیب، انگور و گردو در حال برداشت هستند ادامه داد: ۷۵۷ هکتار باغ سیب در شهرستان رزن وجود دارد و از هفته گذشته برداشت این محصول آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سیب شهرستان رزن به تهران و سایر استان‌ها ارسال و به کشور عمان صادرات انجام می‌شود تصریح کرد: آقای شیخ‌لر باغدار نمونه رزنی به عمان صادرات سیب انجام می‌دهد.

فتحی در رابطه با صنایع تبدیلی محصول سیب با بیان اینکه وضعیت سردخانه در شهرستان رزن مناسب است ادامه داد: سه یا چهار سال گذشته در رزن اصلا سردخانه‌ای نداشتیم، اما اکنون سردخانه به اندازه تولید داریم.

وی با بیان اینکه برای صنایع تبدیلی هم سه مورد مجوز صادر شده، اما هنوز برای احداث آن‌ها اقدامی انجام نشده است افزود: صنایع تبدیلی کوچک به صورت مشاغل خانگی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه پیگیر هستیم مجوز‌های صادر شده به مرحله اجرا برسد بیان کرد: آیین شکر گذاری برداشت سیب نیز در هفتم مهرماه در روستای دورنیان و باغ آقای شیخ‌لر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این باغ در گذشته زمین زراعی بوده که آقای شیخ‌لر آن را تبدیل به باغ سیب کرده است افزود: آبیاری این باغ مکانیزه و به صورت قطره‌ای و رقم‌های تولیدی در این باغ پایه کوتاه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار