مدیرکل بهزیستی استان:
مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه حدود 7.2 درصد جمعیت استان خوزستان بالای 60 سال دارند، گفت: حدود 23 هزار و 652 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی خوزستان را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 02 October 2019

غلامرضا صدیق‌راد با اشاره به شعار امسال روز جهانی سالمندان تحت عنوان "فرصت‌های برابر برای تمام سنین" اظهار کرد: نهم مهرماه برابر با اول اکتبر از سوی سازمان ملل به عنوان روز سالمند نام‌گذاری شده است و هر سال در ایران هفته ملی سالمند از 3 تا 9 مهرماه برای تکریم سالمندان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 7.2 درصد جمعیت استان خوزستان بالای 60 سال دارند و تا پایان شهریور 98، حدود 23 هزار و 652 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی خوزستان را افراد بالای 60 سال تشکیل داده‌اند.

صدیق‌راد افزود: طبق برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای ملی سالمندان، بهزیستی خوزستان همچون سال‌های گذشته، به پاس گرامیداشت مقام شامخ سالمندان، برنامه‌هایی در سطح شهرستان‌ها با همکاری سایر ارگان‌ها، موسسات و مراکز غیردولتی برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: برگزاری جلسه گرامیداشت هفته تکریم سالمندان با برخی ادارات‌کل استان و برگزاری مراسمی به همین مناسبت، برپایی ایستگاه سلامت و ارائه خدمات پزشکی و درمانی همچون تست فشارخون، اندازه‌گیری قد و وزن سالمندان و توزیع ویتامین D به سالمندان با همکاری مراکز بهداشت، برگزاری جشنواره‌های ورزشی مختص سالمندان، برپایی کلاس‌های آموزشی با موضوعات روانشناختی و تغذیه مناسب و ارائه بروشورها و پمفلت‌های آموزشی، بازدید و مراقبت از سالمندان ناتوان در منزل، برپایی راهپیمایی سالمندان و حضور سالمندان در مناسبت‌های مذهبی و نماز جمعه از جمله فعالیت‌های بهزیستی در این هفته است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: سالمندی فرآیند مداومی در زندگی انسان است ولی نمی‌توان دقیقا گفت از چه سنی آغاز می‌شود و چه وقت می‌توان فردی را سالخورده تلقی کرد ولی طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، سالمند کسی است که سن او از مرز 60 سالگی گذشته باشد.

وی گفت: سازمان بهزیستی علاوه بر خدمات حمایتی و رفاهی شامل کمک‌های نقدی، وام مسکن یا کمک هزینه ودیعه مسکن و کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک‌های غیرنقدی مثل پوشاک، مواد غذایی، بن کالا، اردوهای فرهنگی تفریحی و سیاحتی زیارتی و خدمات توانبخشی و توانپزشکی نیز به سالمندان ارائه می‌دهد.

صدیق‌راد افزود: ارائه خدمات درمانی، فیزیوتراپی، مددکاری و کاردرمانی به ویژه به سالمندان کم‌بضاعت و ناتوان که در مراکز نگهداری و مراقبتی شبانه‌روزی هستند و همچنین تامین اقلام مورد نیاز سالمندان همچون عصا، ویلچر، تشک مواج و وسایل مصرفی پزشکی مانند وسایل پانسمان و پوشاک از دیگر خدمات بهزیستی برای سالمندان است.

وی افزود: در حال حاضر بهزیستی خوزستان دارای 17 مرکز توانبخشی مختص سالمندان با ظرفیت 830 نفر اعم از هشت مرکز شبانه‌روزی با ظرفیت 440 نفر و پنج مرکز روزانه با ظرفیت 230 نفر و (پنج مرکز توانخواه با ظرفیت 210 نفر جهت ویزیت در منزل است که در این مراکز به سالمندان خدمات مراقبتی و توانبخشی ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار