دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: در نظام حقوقی برای بزه دیدگی متولی خاصی وجود نداشته و این خلا بزرگی است.
کد خبر: ۷۸۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 03 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نعمت صادقی در کنفرانس حقوق کودک گفت: رویکرد قانون دادرسی کیفری گام بلندی در راستای حقوق اطفال و کودکان بوده، اما تا استاندارد‌های بین المللی فاصله زیادی داریم. آسیب‌های اجتماعی در کشور یکی از موضوعاتی است که فرمایش مقام معظم رهبری درخور نظام نیست. با توجه به ضعف هماهنگی بین بخشی و سامان دهی واحد مدیریت مرکز، اقدامات جهادی یک ضرورت و در اولویت می‌باشد. مدیریت آسیب‌های اجتماعی با روش‌های غیرسرکوب گرانه امکان پذیر بوده و استفاده از ابزار‌های کیفری برای اداره جامعه باید به حداقل برسد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه افزود: ورودی دادسرا در ماه ۱۰۰ هزار نفر بوده که زیبنده ما نیست. دستگاه‌های مدیریت آسیب‌ها دارای تکلیف قانونی بوده و باید به وظیفه خود عمل کنند. همچنین در شناسایی بستر جرم زایی، استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود در نظام آموزشی مثل گریزان بودن در مدرسه، پرخاشگری و عدم سازگاری اجتماعی در محیط آموزشی خلا وجود دارد. اختلالات موجود در کودکان بزه کار زمینه ژنتیکی و روانشناسی داشته و نیازمند غربالگری استعداد مجرمانه هستیم.

صادقی در پایان با اشاره به لزوم وجود اقدامات پیش دستانه در محیط‌های دانشگاهی گفت: در نظام حقوقی برای بزه دیدگی متولی خاصی نداریم و باید از افراد بزه دیده حمایت اجتماعی و حتی مالی شود. در هیچ اساسنامه‌ای نیز اشاره‌ای به حمایت از افراد بزه دیده نشده و نیازمند تدبیر اندیشی هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار