ما جایگاه شایسته مان در جنوب ایران را از دست داده ایم ! پروژه هایی که می توانست در طول هفت یا هشت سال تمام شوند به ۲۰ سال رسیده است. نه پتروشیمی، نه فسفات، نه نیروگاه، نه سد، نه گازرسانی، نه هیچ کارخانه معتبری در آن سال ها احداث نشد.
کد خبر: ۷۸۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 07 October 2019
هر چه به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم ، رقبای انتخاباتی کم کم وارد گود شده و طرفداران ان ها هم با انتشار یادداشت هایی سعی در ترغیب کاندید مورد نظر خود جهت حضور در انتخابات را دارند. در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده زمزمه ی حضور سید محمد موحد گاه گاهی به گوش می رسد و انتشار یادداشت هایی از طرف طرفداران این چهره سیاسی برجسته استان گمانه زنی ها در مورد حضور وی را پررنگ تر می کند. ضمن اینکه آنچه تاکنون مشخص است در صورت حضور موحد ، رقابت سنگینی بین عدل هاشمی نماینده فعلی و سید محمد موحد در پیش خواهد بود.
در پی یادداشتی در تابناک کهگیلویه و بویراحمد با تیتر "بازگشت سیاستمدار " که در آن سعی شده است از بازگشت سید محمد موحد به عرصه انتخابات خبر دهد ، یکی از مخاطبان تابناک در نقد این یادداشت نوشته است:
حتی اندیشه آمدنش یعنی بازگشت به سیر قهقرایی
حتی اندیشه آمدنش یعنی بازگشت به سیر قهقرایی نماینده 20 ساله اما بدون کارنامه قبولی !!! این روزها ظاهرا قصد ورود به کهگیلویه بعنوان کاندیدا را دارد !!!
اما از سویی دیگر، بزرگواری که از نسل های قدیمی سیاسیون کهگیلویه هست، رسما عبای نمایندگی را به زودی و به میل خود از تن بیرون آورد و تحسین همگان را برانگیخت اما دیگر مرد سیاسی کهگیلویه که عبای نمایندگی را با زور رد صلاحیت شورای محترم نگهبان، و در راستای شکوائیه عمومی 8 سال پیش از تنش در آوردند و 4 سال پیش نیز مردم به ستوه آمده دست رد بر سینه اش زدند در کمال تعجب دوباره هوس پوشیدن آن را دارد. !!!
حال فرصت مناسبی است که عملکرد وی در دوران نمایندگی در جهت روشنگری به مردم یادآوری شود.

نگاهی اجمالی و گذرا به کارنامه 16 ساله جناب موحد در کهگیلویه.
به نظر می‌رسد او در دوران نمایندگی، تمرکز خود را فقط روی لابی گری برای رفع مشکلات شخصی برخی افراد آنهم کسانی خاص و با مشخصه میزان رأی گذاشته بود! وطبیعتا شایسته سالاری و استحقاق در این مبنا جایگاهی نداشته است! طرفدارانش نیز آن را تنها نقطه قوت وی دانسته  و عامل کاریزما دانستنش!
 اما بدانند که شرایط جامعه امروز با نمایندگی دیروزش زمین تا آسمان تفاوت کرده و امید به وی، سرابی بیش نیست.

امروزه خصوصا با نزدیک شدن به انتخابات بازار شعار و نجات کهگیلویه داغ و داغتر میشود ولی آنچه هویداست اینست که خوشبختانه مردم آگاه شده اند و حنای موحد دیگر رنگی ندارد

طبیعی و پذیرفته هست که وی نتوانسته، نخواسته و صد البته نخواهد توانست به پیش بینی و اجرای راهبردهایی برای توسعه و آبادانی کهگیلویه بپردازد اگر چه با توجه به سابقه در این اندیشه هم نیست!
بی توجهی وی به توسعه اقتصادی، عمرانی و فرهنگی شهرستان ها و عدم التزام به برنامه های بلندمدت در کنار دلیل رد صلاحیت و شکستش در دور قبل یک ضعف عمده برای وی است.
بررسی کهگیلویه موحد از زمان معارفه اش تا زمان تودیع اجباری اش دور باطل است چراکه وقتی چیزی، آماری و عملکردی نباشد مقایسه معنایی ندارد و اما آنچه واضح است کهگیلویه بزرگ در طول نمایندگی 16 ساله اش هر روز فقیر و فقیرتر می شد.
هیچ صنعت مهمی در کهگیلویه وجود نداشت، سدهای مارون و کوثر که در حوزه آبی شهرستان های کهگیلویه بزرگ قرار دارند مصداق ضرب المثل معروفیست که از زبان مرحوم آمیراحمد تقوی نقل نموده اند! و هیچ نفعی برای این شهرستان ها نداشته اند.
 آیا کشاورزی واپس مانده کهگیلویه به رغم جهش قابل توجهی که در سالهای اخیر داشته به این مسائل بی ربط است؟
اگر در دوره ایشان جاده اصفهان و سد مارون (کلات) احداث میشد، کهگیلویه کاملا از بن بست خارج و اکنون قطب کشاورزی منطقه، منبع تولید و صادرات بود و مردمانش غنی.
ما افسوس و صد افسوس !!!

 بهمین خاطر است که دوستان ایشان زمانی که می خواهند از عملکرد وی سخنی بگویند و یا مورد پرسش قرار می گیرند و یا بخواهند برنامه های ماندگار او را بشمارند به پت پت و من من می افتند! و سخن از عملکرد، پاشنه آشیل و مایه سربزیری آنان هست و اصولا از چنین سؤالاتی متنفر و گریزانند !!!
این عملکرد ضعیف برای هر نماینده ای، فارغ از اینکه نمایندگی را در چه شرایطی و در چه مدت به دست گرفته باشد، افتضاح و شرم آور است.

این همه ی داستان نیست.
 ما هیچ گاه ندیدیم موحد نمایش درخشانی در مجلس یا سیاست کشور داشته باشد. بسیاری از ما آرزو داشتیم نماینده مان را یک بار در تلویزیون می دیدیم که حس کنیم ما هم وجود داریم. اما تنها چیزی که این دو دهه می دیدیم ایشان را بعضی وقت ها مشاهده می کردیم که از روی صندلی اش در صحن مجلس جابجا می شد یا در حال رفتن است یا ساکت جایی نشسته بود. و البته بیشتر مواقع صندلی اش خالی !!!
این همه ی آن درخششی است که یک نماینده در طول 16 سال از خود به جا گذاشته است.؟! .!

 آیا در مناطق طیبی سردسیر و گرمسیر، بهمئی سردسیر و گرمسیر، دشمن زیاری، چرام و همه مناطق و توابع، حتی در سوق ، چه گلی به سر مردمانش زده است که سودای حکمرانی مجدد دارد؟! جناب موحد چه کارنامه درخشانی جز انحصارطلبی و فرصت طلبی خود و مشاورانش به یادگار گذاشته است؟
ما جایگاه شایسته مان در جنوب ایران را از دست داده ایم ! تحت رهبری آقای موحد هیچ گاه نتوانستیم یک سرمایه گذار خارجی را در شهرستان ببینیم. پروژه هایی که می توانست در طول هفت یا هشت سال تمام شوند به ۲۰ سال رسیده است. نه پتروشیمی، نه فسفات، نه نیروگاه، نه سد، نه گازرسانی، نه هیچ کارخانه معتبری در آن سال ها احداث نشد.
زمانی که موحد، دهدشت را به مقصد بهبهان ترک کرد ما در سراشیبی سقوط و فلاکت قرار داشتیم و حتی اقدامات و پیگیری های عمومی بزرگواری هم نتوانست دردی از مردم دوا کند.
هدف از نگارش این متن بیان واقعیاتی ست که مردم بدون عینک جانبداری ببینند و بدانند
در کنار همه اینها چرخش های سیاسی و انفعال وی در مسائل کلان مملکتی و  اشتباهاتش حتی به اذعان نزدیکانش طی این سال ها نیز نمی توان چشم پوشی کرد. اشتباهی مانند ورود به بهبهان و حوادثی که در آنجا رخ داد و در نهایت به رد صلاحیت و آبرو ریزی تاریخی وی منجر شد.

کیست که نقش آمیراحمد را در بزرگ شدن موحد نداند و یا در صدد اثبات و یا ردش باشد.
اما گذشته نزدیک، جز قدرت طلبی ٬ نمک نشناسی ٬ خودبینی ٬ خود برتربینی و منفعت طلبی عده ای ، چه معنایی میتوانست داشته باشد ؟!!!
به طور کلی چهره سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جناب  موحد در طی دو دهه به شدت مخدوش شده است .
واقعیت این است که کهگیلویه به استمرار توسعه در دست اقدام و به نظم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ٬ فرهنگی و دریک کلام به آرامش نیاز دارد نه به آزمون پس داده ها و رفوزه ها ی سیاسی .!  

البته پیش بینی میشود که اشتباهی تاریخی دیگر انجام دهد و آنچنان حریص٬ شیفته و تشنه قدرت هست که به حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بیاید !!!

 بداند و آگاه و هوشیار باشد که این بار مردم ٬ بهترین و بزرگ ترین درس و بالاترین «نه» تاریخ را به ایشان هدیه خواهند داد تا برای همیشه خانه نشین شود .
پس اگر دوستانش در دوستی و پایبندی به ایشان صداقت دارند ٬ توصیه اش کنند که تشريف نياورد

یوم تبلئ الاسرائر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
لیکک
|
France
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
موحد فخر جنوب هست موحد عزت کهگیلویه هست بعد از موحد کهگیلویه پسرفت فوق العاده داشت
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اینبار موحد با تمام وجود می آید
تحلیلگر بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
حالا تو مریضی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هر کس که احساس کند شرایط را دارد و می تواند برای مردم کار کند خودش را در معرض رای مردم می گذارد این مردم هستند که تعیین تکلیف می کنند بنابراین هر کس آزاد است که تصمیم بگیرد که کاندیدا شود یا نشود!! به هر حال مردم هم از آقای موحد انتظار دارند که وارد صحنه شود تو چرا می سوزی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
عزیز نکنه جاده اصفهان هم از طرح های حاج عدل است که این گونه سخن میگویی چرا الان که ۱۲ سال از نمایندگی موحد میگذرد هنوز افتتاح نشده هر طرحی قانونی دارد بودجه ای دارد عزیز در آخر کیست که نقش موحد را در بزرگ کردن عدل هاشمی بتواند انکار کند
دارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
موحد جز شر و بدبختی چیزی نداشته جوانان باید بیایند وبس ..
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
منطقه ما بزرگ است لذا باید منطقه را کوچک کرد که نماینده بعدی بتواند کار کند من فکر میکنم که با توجه به گستردگی جوزه انتخابیه کهگیلویه ،شهرستان چرام به گچسارن و باشت ملحق گردد تا توازن برقرار شود شما ببینید حوزه انتخابیه کهگیلویه شامل 4 شهرستان می باشد ولی گچساران شامل دو شهرستان میباشد لذا بنده از مردم و مسئولین درخواست تفکیک شهرستان چرام را از کهگیلویه و الحاق ان به حوزه انتخابیه گچساران را دارم ومعتقدم هم به نفع مردم چرام خواهد بود که 100درصد چرامیها نیز موافق هستند و هم به نفع کهگیلویه و گچساران پس عزیزان بیایید خوب فکر کنیم وان چیزی که نفع همه را دربرمی گیرد ان را انتخاب کنیم متعصب نباشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار