با حضور مدیرعامل مجمع عالی نخبگان ایران صورت گرفت:
با اینکه در اوایل انقلاب از بسیاری امکانات محروم بودیم اما با کمک نخبگان توانستیم در بسیاری از زمینه ها به رشد و توسعه دست یابیم .
کد خبر: ۷۸۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 10 October 2019

به گزارش تابناک مازندران ، با حضور رضا کلهر مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره مجمع عالی نخبگان،جوانی رئیس مجمع عالی نخبگان مازندران، دکتر گوران رئیس مجمع عالی نخبگان شهرستان بابل،مسئولان استانی و شهرستانی اولین همایش استانی مجمع عالی نخبگان در بابل برگزار شد.
بر اساس این گزارش ، مجمع عالی نخبگان مازندران پیشروترین مجمع در کشور است .

اولین همایش استانی مجمع عالی نخبگان در بابل
 

 


مدیر عامل مجمع عالی نخبگان در این همایش اظهار کرد:

انقلاب اسلامی ایران بر این اساس شکل گرفت که کشور به دست نخبگان اداره شود به این سبب بود که به سمت حرکتهایی گام برداشت تا مسیر نخبه یابی و نخبه پروری در کشور فراهم شود به این منظور با گرایش جذب نخبگان،سپردن کشور به دست نخبگان و ارج به نخبگان تکمیل یافت.
رضا کلهر با بیان اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به سمت جذب نخبگان گام برداشتیم ،گفت: با اینکه در اوایل انقلاب از بسیاری امکانات محروم بودیم اما با کمک نخبگان توانستیم در بسیاری از زمینه ها به رشد و توسعه دست یابیم .
وی با بیان اینکه مجمع عالی نخبگان در سال 85در کشور شکل گرفت،افزود:
مجمع عالی نخبگان افتخار دارد از هر جوان و علاقمندی که دوستدار ایران عزیزمان، متعهد به قانون اساسی و نظام ولایی باشد استفاده نماید.
 کلهر با بیان اینکه مجمع عالی نخبگان مازندران از پیشروترین مجامع در کشور است،گفت: بسیاری از مشکلاتی که مجمع عالی نخبگان استانهای دیگر با آن مواجه هستند در مازندران وجود ندارد.
وی گفت: مجمع عالی نخبگان در صورتی موفق است که بتواند ایده ها و اندیشه های نخبگان را به بدنه صنعت و دولت متصل کند و به عملیاتی کرده این ایده ها بپردازد.
این مسئول تصریح کرد: انتظار ما از نخبگان استان مازندران این است که فقط به فکر رفع مشکلات استان خود نباشند بلکه با ایده ها و پیشنهادات خود ما را در رفع مشکلات کشور یاری رسانند.
رئیس مجمع عالی نخبگان کشور با بیان اینکه ایران مهد استعدادها است و از روستاهای دورافتاده کشور ایده هایی به مجمع نخبگان ارسال می شود که شگفت انگیز است،گفت:

همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس با اعتماد به جوانان توانستیم به پیروزی دست یابیم نیاز است در بحث صنعت و مدیریت کشور نیز به جوانان اعتماد کنیم و مدیریت کشور را به دست جوانان بسپاریم.
کلهر به مشکلات پسماند و معضل زباله در استان مازندران اشاره کرد و افزود: بیش از 30طرح توسط نخبگان به مجمع عالی نخبگان کشور ارسال شد که با اجرایی کردن این طرح ها می توانیم از زباله انرژی تولید کنیم ،اما مساله این است که باید موانع و قوانین دست و پاگیر مرتفع شود تا بتوانیم در زمینه های مختلف به موفقیت دست یابیم.
وی در پایان گفت: برگزاری این همایش ها در صورتی مفید است که بتواند خروجی خوبی داشته باشد ،تحولی در منطقه ایجاد کند و به رفع مشکلات مردم کمک کند.
تقدیر از 21 نخبه مازندرانی
در ادامه دکتر فرشاد گوران دبیر اولین همایش مجمع نخبگان مازندران در اولین همایش استانی مجمع نخبگان افزود: این همایش نخستین همایش استانی است که با نظارت ریاست مجمع نخبگان استان و مدیریت منطقه سه ( شهرستان بابل ) برگزار شد.
وی افزود: اولین همایش استانی مجمع علمی نخبگان با اهداف کشف استعدادهای برتر در زمینه های مختلف علمی،پژوهشی ،کارآفرینی ،صنعت،ورزشی،دانش آموزی ،دانشجویی،فرهنگی ،اقتصادی ،هنری ،مهندسی و غیره برگزار شد.
گوران  ادامه داد:

مجمع عالی نخبگان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و استفاده حداکثری از توان فنی و علمی نخبگان و پژوهشگران کشور و در راستای تحقق سند چشم انداز ۲۰ساله نظام مبنی بر تولید ثروت برای اولین بار در بهمن ۸۵شکل گرفت.
رئیس مجمع عالی نخبگان شهرستان بابل ، هدف از تشکیل مجمع نخبگان را جذب نخبگان برای جلوگیری از فرار مغزها در کشور،تقویت و تحکیم زیرساخت های علمی و ارتقای تولید ملی در کشور بیان کرد و گفت:

مجمع نخبگان مازندران در سال ۹۱ با هدف گردآوری مخترعین و نوآوران کشور، آسیب شناسی فرآیندهای موجود برای استفاده از توان نخبگان، ایجاد نظام تقاضامداری و شناخت نیازهای صاحبان سرمایه، پشتیبانی فکری و حقوقی از نخبه در جهت بالفعل کردن طرح ها و ایده هاو ایجاد زمینه لازم برای سیاست گذاری نخبگان در امور جامعه شکل گرفت.
وی افزود: مجمع نخبگان مازندران در حال حاضر به شش منطقه تقسیم شد و یا چارت سازمانی مشخص به فعالیت های خود ادامه می دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار