رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: قصد داریم از دولت عراق اجازه بگیریم تا 150 اتوبوس یا مینی‌بوس از مرز چذابه عبور کنند و در عراق به زائران ایرانی خدمات رسانی کنند اما طرف عراقی هنوز این اجازه را نداده است زیرا آن‌ها نیز اصول و قوانینی دارند.
کد خبر: ۷۸۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 11 October 2019

محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهور در گفت‌وگو با رادیو اربعین ضمن اشاره به بازدید میدانی خود از سه مرز غربی کشور اظهار کرد: در این بازدیدها با مردم و مسوولان صحبت شد و مشکلات را بررسی کردیم و تمام مسوولیت‌هایی که مربوط به ایران است به خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته در چنین روزی حدود 55 هزار زائر از مرز مهران خارج شدند در حالی که تنها در 24 ساعت گذشته بیش از 180 هزار نفر از مرز ایران به مقصد عراق خارج شده‌اند.

واعظی در اشاره به مشکلات مرزها عنوان کرد: برخی از مردم که در روزهای گذشته به زیارت رفته و در حال بازگشت به ایران بودند با مشکل حمل و نقل روبه‌رو هستند زیرا طرف عراقی امکاناتی برای این جمعیت به ویزه در حوزه حمل‌ونقل ندارد.

وی افزود: خدمت‌رسانی که  مربوط به طرف ایرانی است به خوبی در حال انجام است اما ما نمی‌توانیم به دولت عراق دستور دهیم که نسبت به خدمات‌رسانی به ایرانیان اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که این کشور ظرفیت این حجم از جمعیت را ندارد.

رئیس دفتر ریاست جمهور گفت: قصد داریم از دولت عراق اجازه بگیریم تا 150 اتوبوس یا مینی‌بوس از مرز چذابه عبور کنند و در عراق به زائران ایرانی خدمات رسانی کنند اما طرف عراقی هنوز این اجازه را نداده است زیرا آن‌ها نیز اصول و قوانینی دارند.

وی افزود: اما با این وجود تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات زائران انجام خواهیم داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار