با حضور دکتر ابتکار ، معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده ؛
کد خبر: ۷۸۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 12 October 2019

معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یاداور شد: مازندران در ۱۹۲ نوع رقم آماری جایگاه خوبی و در میانه های داده های آماری کشور قرار دارد .....

جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور دکتر معصومه ابتکار ، معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران برگزار شد .
 
به گزارش خبرنگار ما ، در این جلسه ، از سند ارتقای وضعیت زنان استان مازندران رونمایی شد .
 
اجرای ۴۰ پروژه ملی و مشترک در حوزه زنان و خانواده
 
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اجرای ۴۰ پروژه ملی و مشترک در حوزه زنان و خانواده در استان های کشور از جمله مازندران خبر داد.

اطهره نژادی صبح شنبه در شورای برنامه ریزی استان مازندران با اشاره به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان در استان مازندران، برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده را از محورهای این سند بیان کرد و گفت: برنامه محوری باید جای تصمیم گیری های مبتنی بر سیاسی را بگیرد.

 
وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۴۰ پروژه مشترک در سطح ملی و استانی در استان های کشور از جمله استان مازندران اجرا شده است که دستگاه های مختلف در آن نقش داشته اند.

 
اطهره نژادی، انتخاب، آموزش و ساماندهی زنان تسهیل گر توسعه روستایی از جمله طرح های مشترک اعلام کرد و گفت: زنان به عنوان کسانی که در روستاها ماندگار هستند می توانند به عنوان نقطه تمرکز در شکل دادن مهاجرت معکوس نقش آفرینی کنند.

 
معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: حمایت از سیاست های سلامت باروری و حفظ توسعه توانمندسازی زنان بهبود یافته از اعتیاد، توسعه صندوق های اعتباری خرد، تهیه سند وضعیت ارتقای خانواده، توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از جمله پروژه هاای ملی در حوزه زنا و خانواده به شمار می رود.

 
اطهره نژادی، آموزش حقوق و مسئولیت های فرد و اجتماعی به دانش آموزان مقطع دوم متوسطه از دیگر طرح ها اعلام کرد و گفت: اگر قرار است کاری را در دانشگاه ها پیگیری کنیم باید زیربنای آن را در آموزش و پرورش پی ریزی کنیم و از اینرو تاکید جدی دولت براین است که حقوق و مسئولیت ها آموزش داده شود.

 
وی گفتگوی ملی خانواده را از دیگر پروژه های ملی در حوزه زنان برشمرد و گفت: انشالله فضای گفتگو در خانواده ها بیشتر رایج شود.

 
معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یاداور شد: مازندران در ۱۹۲ نوع رقم آماری جایگاه خوبی و در میانه های داده های آماری کشور قرار دارد .
 

اطهره نژادی افزود:  مازندران در طلاق های بالای ۱۵ سال زندگی مشترک رتبه پنجم کشور را دارد و یکی از مسائل جدی در کشور طلاق های زودهنگام به شمار می رود.
 
استاندار مازندران:
اجرای سند جامع زنان و خانواده نیازمند برنامه عملیاتی است
 
 استاندار مازندران گفت: برای اجرای سند جامع ارتقای وضعیت زنان و خانواده باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.

 
 احمد حسین زادگان پیش ازظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه سال های سال حوزه زنان با ارتقای مطلوب فاصله داشته است و چندان مورد توجه قرار نمی گرفت افزود: با تدوین و تهیه سند ارتقای وضعیت زنان که با بهره گیری از توان کارشناسان و نخبگان تدوین شده است بهتر به حوزه زنان توجه کرد.

 
وی افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در مازندران نیاز به بودجه و اعتبار مشخصی برای عملیاتی شدن ندارد بلکه مهم آن است که نوع نگرش مان به حوزه زنان فرق و تغییر کند.

 
حسین زادگان گفت: توجه به صنایع دستی، گردشگری و تولیدات روستایی و توانمندی های بانوان در این حوزه می تواند به ارتقای وضعیت کمک کند و در زمینه مهاجرت معکوس بررسی ها نشان می دهد تاکنون موفق نبوده ایم و از 70 درصد به 46 درصد رجوع روستاییان و بازگشت آنان به روستاها رسیده ایم.

 
وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بانوان برای توسعه روستاها و مهاجرت معکوس شد و گفت: مهمترین کار این است که برنامه عملیاتی برای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده داشته باشیم.

 
استاندار مازندران با اظهار اینکه نبود سند جامع در حوزه زنان و خانواده تاکنون مشکل زا بوده است گفت: برای اجرای آن نیازمند برنامه عملیاتی و قوی هستیم.
 
رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان در مازندران

 

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از رونمایی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان خبر داد.

 
سمیه قاسمی طوسی صبح شنبه در جلسه شورای توسعه برنامه ریزی استان با اشاره به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان استان افزود: این طرح برای اولین بار در سطح کشور به صورت هدفمند و مدون تهیه و اجرایی شده است و امروز رونمایی از آن صورت می گیرد.

 
وی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان از اسناد بالادستی، هم اندیشی نخبگان بهره گرفتیم گفت: بیش از ۸۰۰ نفر ساعت زمان برای تهیه این سند صرف شده است.

 
وی با اظهار اینکه این سند در ۲۲۴ صحفه در قالب اسناد پشتیبان و در ۱۰ فصل تدوین شده است گفت: گروه های تاثیرگذار در حوزه بانوان و خانواده با برگزاری ۱۰ جلسه تخصصی نسبت به نهایی شدن سند اقدام کرده اند.

 
مدیرکل دفتر امور بانوان خانواده استانداری مازندران ادامه داد: مطالعات تکمیلی و تلفیق نهایی سند نیز انجام شده است و در فرایند تدوین سند با حضور اساتید، سازمان های مردم نهاد، کاهش و کنترل طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است.

 
قاسمی افزود: در بررسی تیم کاری برای تهیه سند، دفتر امور بانوان وخانواده، اعضای هیئت علمی دانشگاه و دیگر دستگاه ها نقش آفرینی کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار