کد خبر: ۷۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 14 October 2019

تابناک / عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به ضرورت خروج وابستگی کشور از درآمدهای نفتی و تحریم‌هایی که وجود دارد به احتمال زیاد قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده تغییر پیدا می‌کند.

حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه سالانه بیش از هزاران میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی در کشور پرداخت می‌شود اظهار داشت: احتمال تغییر قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده زیاد است البته دولت ملزومات و بسترهای آن را باید فراهم کند تا به اقشار کم‌درآمد جامعه فشار مضاعفی وارد نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم ساماندهی یارانه‌های پنهان و عزم دولت و مجلس برای این کار را مورد تأکید قرار داد و افزود: تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان ذاتاً عملی درست و ضروری است اما دولت باید بداند مجلس برای انجام این کار ملزوماتی را شرط خواهد کرد و در صورت تحقق نیافتن آن با هرگونه تغییری در قیمت‌ها مخالفت می‌کند.

خسته‌بند با بیان اینکه هم‌اینک افرادی که در دهک‌های بالای جامعه دسته‌بندی شده‌اند در مقایسه با دهک‌های متوسط و ضعیف از عواید پرداخت یارانه‌های پنهان انرژی بیشتر بهره‌مند می‌شوند عنوان کرد: دولت در تلاش است که به یک جمع‌بندی کامل در این‌باره برسد و قیمت‌ حامل‌های انرژی را در مسیر تدوین بودجه سال آینده تغییر دهد.

بیشتر بخوانید

گفتگو|باید درآمد مردم را افزایش دهیم بعد قیمت حامل‌های انرژی را آزاد کنیم

همدان| هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی خلاف قانون بودجه مصوب مجلس است

زنگنه: احیای کارت سوخت ربطی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تحریم‌های اقتصادی، خروج کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی و احتمال تغییر در قیمت حامل‌های انرژی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با تمام این‌ها هرگونه تغییر در هزینه زندگی مردم و وارد شدن فشار مضاعف به آنان به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی خط قرمز مجلس در برابر دولت است.

وی ارائه یک کار کارشناسی دقیق و تدوین راهکارهای لازم قبل از هرگونه اعمال تغییر در قیمت‌ حامل‌های انرژی برای جلوگیری از ایجاد و یا تشدید تورم در کشور از سوی دولت را امری ضروری و حیاتی خواند و اظهار داشت: اگر دولت بتواند فاکتورهای مورد نیاز برای این کار را فراهم کند می‌تواند به حمایت مجلس از خود امیدوار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که واکنش مجلس در زمان ارائه لایحه بودجه سال آینده که قیمت حامل‌های انرژی در آن تغییر پیدا کرده است چگونه خواهد بود نیز اظهار داشت: آنچه که مسلم است مجلس چک سفید امضایی به دولت در این زمینه نمی‌دهد بنابراین دولت قبل از هر کاری باید به تمام جوانب امر توجه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار