رییس ستاد اربعین:
حسین ذوالفقاری گفت: به مدت ۶۵ روز روادید را برای زوار ایرانی و عراقی لغو کردیم.
کد خبر: ۷۸۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 15 October 2019

به مدت ۶۵ روز روادید را برای زوار ایرانی و عراقی لغو کردیم/ آماده کمک‌رسانی برای حمل و نقل زوار هستیم

به گزارش تابناک سمنان: حسین ذوالفقاری رییس ستاد اربعین در نشست با هیات عراقی در مرز منذریه گفت: در این مقطع در برخی از گذرگاه‌ها امکانات حمل و نقلی عراق پاسخگوی زوار ما نبود. اعلام آمادگی کردیم که خودرو برای کمک در مرز مهران و خسروی بفرستیم که هماهنگی ها زودتر انجام شد.

او خطاب به مسوولان عراقی تاکید کرد: الان هم آمادگی داریم به هر میزان که احتیاج داشته باشید خودرو برای کمک در انتقال زوار ارایه کنیم. تا الان ۳۰۰ دستگاه خودرو در منذریه برای رفت و برگشت زوار مستقر است.

رییس ستاد اربعین با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به عراق ورود داشته اند؛ مراتب قدردانی مسئولان کشورمان را از خدمات و اقدام ها و میزبانی دولت و مردم عراق اعلام کرد.

ذوالفقاری اظهار داشت: یکی از کارهای خوب در توافقات، لغو روادید بود از اول محرم بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر داشته ایم که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها بازگشتند. چون این بازه زمانی بیشتر شد تراکم کمتر هم شد.

رییس ستاد اربعین افزود: من از همکاری دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی و میزبانی گرم مردم عراق از زایران قدردانی می کنم و از تلاش دولت و همه نیروهای امنیتی عراق که امنیت کامل اربعین را فراهم کردند سپاسگزارم.

او اظهار داشت: به مدت ۶۵ روز روادید را برای زوار ایرانی و عراقی لغو کردیم. در مراسم امسال بار سنگین خدمات و امنیت و میزبانی به عهده دولت و مردم عراق بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه گفت: مرز سومار مدتها محل تبادل کالا بوده است. تقاضا داریم مقدمات بازگشایی این مرز تجاری هرچه زودتر از سوی طرف عراقی فراهم شود.

ذوالفقاری همچنین افزود: برخی از وحدت و دوستی ما و عراق خوشحال نیستند همه باید بطور جدی مراقب شیطنت ها باشیم در همین مدت هم به زوار تاکید کردیم که مراقب باشند. مردم عراق و دولت عراق میزبانند و آموزش های زیادی دادیم که در رفتار و برخورد دقت کنند نیروهای عراقی هم همین کار را کردند انشاالله به برکت اربعین وحدت دوستی و همکاری ۲ کشور بیشتر شود.
در این دیدار که عصر امروز در مرز منذریه عراق صورت گرفت، رییس پایانه های کشور و معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و استاندار کرمانشاه هم حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار