رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام؛
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: برای انجام فعالیت ها بر هیچ کس منت نداریم اما برای رسیدن به نقطه ی مطلوب تمام مدیران مدارس و مجموعه ی همکاران ما تلاش و همکاری کرده اند.
کد خبر: ۷۸۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 15 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدمحمد موسوی اظهار داشت :اداره آموزش و پرورش استثنایی یکی از ادارات زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش است که از اختیار مالی و مدیریتی برخوردار نیست.

وی افزود: در این سالها هم شکست را تجربه کرده ایم و هم پیروزی هایی به دست آورده ایم و در این دوره  فاصله ی اندیشه تا عمل کمتر شده است و ایده های همکاران پس از بررسی اجرایی می شوند.

موسوی بیان داشت : امکانات و خدمات آموزشی در مدارس استثنایی سراسر استان به صورت متوازن توزیع شده است.

وی یادآور شد : 781 دانش آموز در 107 کلاس درس در بیش از 32 مدرسه از اداره آموزش و پرورش استثنایی خدمات مستقیم دریافت می کنند و علاوه بر این تعداد، بیش از 2 هزار نفر که اختلال یادگیری دارند خدمات دریافت می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام عنوان داشت : مدارس استان از سال 68 ساخته شده اند اما در دوره جدید، بهسازی و نوسازی تاسیسات و زیباسازی این مدارس در دستور کار قرار گرفت و به خوبی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین از نقاط قوت همکاران بنده در این اداره است افزود : بیش از دو میلیارد تومان در زمینه وسایل آموزشی و هوشمند سازی مدارس هزینه شده و همه ی هزینه های سمعک و دیگر وسایل کمک آموزشی و درمانی برای خانواده های دانش آموزان رایگان است.

 

موسوی ادامه داد: یک مدرسه استثنایی در شهر ایلام با بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار توسط خیرین در حال ساخت است و همزمان با فعالیت های آموزشی، کاردرمانی و اجرای طرح سنجش نیز در مدارس استثنایی انجام می شود.

وی بیان داشت : صدا وسیمای مرکز ایلام به خوبی به معرفی مدارس و کودکان استثنایی پرداخته است و اکنون جامعه به درک درستی از آن استثنایی رسیده است.

موسوی یادآور شد : رابطه ی بسیار خوبی با خیرین داریم و بودجه ما از صفر در سال 93 به 6 میلیارد تومان در سال 98 رسیده که بودجه مدارس از محل بودجه داخلی اداره کل آن از 30 میلیون تومان در سال 93 به 430 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

و با اشاره به دیگر اقدامات این اداره افزود: نصب دوربین های امنیتی در تمام مدارس، تامین، تجهیز و ایجاد وسایل سرمایشی و گرمایشی، خرید تجهیزات گفتاردرمانی و ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان، ایمن سازی و آسفالت مدارس در سطح 15 هزار متر از حیاط مدارس، ایجاد نمازخانه و ساخت سالن نمایش در تمام مدارس، تهیه ویلچر برای دانش آموزان، اخذ و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به والدین نیازمند دانش آموزان استثنایی، رایگان کردن سرویس ایاب و ذهاب؛ تاسیس انجمن خیرین مدارس استثنایی، اجرای طرح حیاط پویا، برگزاری منظم المیپادهای درون مدرسه ای و تجهیز و تکمیل کارگاه های مدارس تنها بخش کوچکی از زحمات همکاران بنده در این سال ها بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار