معاون اجرایی پلیس راهور ناجا؛
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: ۴۰۰ هزار تردد خودرو زائران اربعین از ابتدای صفر تاکنون در جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه به ثبت رسیده که بیشتر این خودروها به مقصد مهران بوده که در پارکینگ های داخل شهر و اطراف مهران پارک شده است.
کد خبر: ۷۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 15 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار محمدحسین حمیدی در ستاد قرارگاه ترافیکی اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از مجموع تردد زائران اربعین سهم سفرهای هوایی کشور ۲ درصد بوده و ۹۸ درصد نیز از طریق مرزهای زمینی به عراق سفر کرده اند و سهم مهران از سفرهای زمینی ۵۶ درصد، شلمچه ۲۶ درصد، چزابه ۱۱ درصد و خسروی پنج درصد بوده است.

وی مرز مهران را بزرگترین و مهمترین پایانه خروجی و ورودی زائران اربعین اعلام کرد و افزود: این مرز در اربعین امسال عبور ۳۵۰ هزار نفر زائر در یک روز را به ثبت رسانده است در حالی که این رقم در سال گذشته از ۱۸۰ هزار نفر فراتر نرفت.

سردار حمیدی در ارزیابی خود از وضعیت ترافیکی راه های منتهی به مرزهای چهارگانه هم یادآور شد: امسال پیک تردد سال های قبل را سپری کردیم و به دلیل همکاری مردم و برنامه ریزی مدون و دقیق هنوز به وضعیت اضطرار در تردد و ترافیک نرسیده ایم که این امر نشان دهنده اقدامات موثر ستاد اربعین است.

وی اضافه کرد: بیشترین ترددهای ثبت شده در جاده های مواصلاتی استان های ایلام، همدان و مرکزی به خود اختصاص داد و سهم مهران از این ترددها ۶۰ بوده است.

وی در مورد آخرین آمار تردد از مرزها نیز گفت: میزان خروجی کشور به عراق از چهار مرز زمینی ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۵۳ نفر بوده که از این تعداد تا شب گذشته ۹۱۱ هزار و ۹۴۹ نفر به کشور بازگشته اند و در حال حاضر یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۰۴ نفر هنوز در خاک عراق هستند.

سردار حمیدی کل ثبت نام زائران در سامانه سماح را سه میلیون و ۲۵۱ هزار و ۶۹۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد سه میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۱۴ نفر ثبت نام قطعی و مبالغ درخواستی را پرداخت کرده اند و ۱۱۷ هزار نفر نیز انصراف داده اند.

وی از همکاری استانداری و مسئولان استان ایلام برای ایجاد زیرساخت های مناسب اربعین قدردانی کرد و افزود: علی رقم افزایش چشمگیر تردد و تعداد زیاد زائران، هنوز برای روزهای باقیمانده تا اربعین جای پارک برای خودروهای احتمالی ورودی به مهران وجود دارد.

وی از احتمال یک طرفه کردن جاده ایلام به مهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به داده های تحلیلی قرارگاه ترافیکی اربعین تاکنون ترافیک جاده ها به خوبی مدیریت شده و یک طرفه شدن جاده ایلام به مهران بعید به نظر می رسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار