معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از بازگشت ۵۷۱ هزار و ۱۸۶ زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه به کشور خبر داد و گفت: روند بازگشت زائران کربلا از این گذرگاه مرزی شتاب گرفته و پیش‌بینی می‌شود این روند فردا شنبه مصادف با اربعین حسینی به اوج برسد.
کد خبر: ۷۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 20 October 2019

کورش مودت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا کنون یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۸۶ زائر ایرانی و خارجی از مرز بین المللی شلمچه تردد داشته اند که از این تعداد ۹۴۶ هزار زائر برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق این مرز وارد خاک عراق شدند.

وی از استقرار ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه برای انتقال زائران بازگشته از سفر عتبات عالیات به استان ها و شهرهای کشور خبر داد و گفت: روند انتقال زائران بازگشته از سفر کربلا به شهرها و استانهای مختلف کشور از پایانه مرزی شلمچه به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

مودت به زائران توصیه کرد سوار خودروهای مسافربر شخصی که کرایه بالایی مطالبه می کنند نشوند ضمن اینکه نرخ‌نامه اتوبوس‌ها طبق تعرفه مصوب اعلام شده و زائران بر اساس نرخنامه کرایه اتوبوس را پرداخت کنند.

وی از زائران خواست چنانچه متوجه گرانی و افزایش کرایه شدند حتما به ماموران انتظامی مستقر در پایانه اطلاع دهند.
مودت به وجود ۳ رام ریل باس برای جابجایی زائران از پایانه راه آهن خرمشهر به شلمچه و خرمشهر به اهواز اشاره کرد و گفت: ۲ رام قطار از خرمشهر به اهواز و یک رام قطار نیز از خرمشهر به شلمچه در کنار ناودگان اتوبوس زائران را جا به جا می کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به زائرانی که با خودروهای شخصی خود به مرز شلمچه مراجعه کرده‌اند، توصیه کرد و گفت: قبل از حرکت به سمت شهر و استان محل زندگی خود حتما در محل های تعیین شده استراحت کنند.

وی گفت: برای استراحت زائران بازگشته از سفر کربلا تعدادی حسینیه‌ و مسجد در خرمشهر آماده شده است.

اردوگاه شهید باکری خرمشهر نیز با ظرفیت اسکان ۳۰ هزار نفر برای اسکان زائران مهیا شده‌ است.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران می باشد که در اربعین امسال شاهد بیشترین تردد زائران بعد از مهران بوده است.

شلمچه همچنین تنها گذرگاه اختصاصی زائران خارجی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار