مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خبرداد؛
منوچهری گفت: امسال بیش از ۸۴ هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۷۸۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 20 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: محمدباقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان پرداخت شده و برای تشویق کشاورزان به کاشت گندم برای سال زراعی پیش رو، نرخ جدید خرید تضمینی گندم برای سال ۹۹ به کشاورزان اعلام شد.

او افزود: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده افزایش چشمگیر داشته که در دیگر محصولات چنین افزایش قیمتی نبوده و همین موضوع موجب افزایش وسعت اراضی کشت گندم در سال زراعی آینده می‌شود.

منوچهری بیان کرد: برداشت گندم اواسط تابستان آغاز شد و تا اوایل مهر به طول انجامید و بعد از برداشت، اواسط فصل پاییز زمان شروع کاشت گندم و آغاز فصل زراعی جدید است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: سال آینده بر اساس سیاست‌های دولت قیمت خرید تضمینی گندم با پنج هزار ریال افزایش، ۲۲ هزار ریال تعیین شده است.

منوچهری یادآور شد: استان سمنان در زمینه ذخیره گندم مشکلی ندارد و ظرفیت ذخیره گندم استان ۲۸۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی است و با تکمیل سیلوی در دست ساخت در گرمسار، ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره گندم استان اضافه می‌شود.

او ادامه داد: از مجموع ۲۸۰هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در استان سمنان، ۱۳۰ هزار تن مربوط به ظرفیت ذخیره بخش دولتی و ۱۵۰ هزار تن مربوط به ظرفیت پنج واحد تولید آرد در استان است.

منوچهری یادآور شد: گندم سمنان به دلیل شرایط آب و هوایی استان دارای رطوبت کم است و همین موضوع امتیازی برای ذخیره گندم در انبار‌های استان بدون ایجاد مشکلات این بخش است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: تمام گندم استان در فضای بسته و مکانیزه ذخیره شده و استان ذخیره گندم در فضای روباز ندارد، به دلیل اینکه گندم به صورت مکانیزه در بخش ذخیره تخلیه می‌شود، این محصول راهبردی هوادهی شده و از فساد آن جلوگیری می‌شود.

در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفت. سال گذشته ۸۶ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار