شهید حسین باقی یکی از شهدای نیروی انتظامی خراسان جنوبی است که از شهادت خود خبر داشت و قبل از شهادت از مادر خواست در فراقش گریه نکنند و زینب‌وار صبر پیشه کنند.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 21 October 2019
حکایت تسینم از جوانی که علی‌اکبر‌وار مدافع وطن شد

ماه محرم که می‌شود حال همه ما خوب می‌شود اصلا محرم و صفر با همه ماه‌ها فرق دارد بوی عشق به ارباب می‌دهد، حال همه ما در محرم و صفر عجیب بوی دلدادگی به ارباب می‌دهد اما با همه عشق و دلدادگی که به این ماه داریم برای برخی از خانواده ها حال و هوای دیگر دارد.

این ماه برای پدرانی که در همین چند سال پیش دست پسر بچه خودرا گرفته تا برای عزای حسین آماده شود و فرزندانی که همراه پدر زیر پرچم سرخ حسینی در حالی که لباس مشکی اش را بر تن دارند اشک ماتم ریختند خاطرات فراوان دارند و چه پسرانی که در این مکتب درس مردانگی، شجاعت، جوانمردی، ایثار و مقاومت آموختند.

به راستی محرم برای خانواده های شهدا حالی دیگر دارد آنهایی که فرزندانشان تا چند سال گذشته همین که محرم می آمد به دنبال پیراهن مشکی، نصب پارچه عزای حسینی در مساجد و تکایای محل بودند پسران رشیدی که برای برپایی محافل عزای حسین دست از پا نمی‌شناختند و یک چشمشان برای ارباب و چشم دیگر برای زهرا گریان بود شاید در همان مجالسی که به نام حسین (ع) بر پا بود آرزوی شهادت را خواستار شده بودند آنهایی که نگاه به قاب عکسشان که میکنی سن و سال زیادی ندارند اما راه علی اکبر (ع) را در پیش گرفتند و ابوالفضل وار در برابر دشمن ایستادند.

آری حرف از شهید و شهادت که به میان می آید ذهن ها به سمت و سوی دفاع مقدس روانه می‌شود اما نه مقصود از این نگارش شهدای جنگ تحمیلی نیستند مرد شهید این گزارش جوانمردی به نام حسین (ع) بود او که آرزویش شهادت بود و از شهادتش با خبر بود.

زیر آسمان شهر پدر، مادر، همسر و فرزندان شهیدانی در کنار ما زندگی می‌کنند که در همین چند سال اخیر وقتی خبر شهادتشان به گوش پدر مادر رسید مادر از فراق فرزند از حال رفت و قد پدر در دوری و ازدست دادن فرزند خمیده شد.

آری در باغ شهادت باز باز است هنوز هم جوانانی وجود دارند که دست از لذت ها و دل بستگی های دنیا کشیده و آرزویشان شهادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همراه فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان به دیدار خانواده شهید باقی رفتند شهیدی که به گفته پدر از شهادتش باخبر بود و آرزویش شهادت بود و در 14 ماه محرم در روز جمعه به آرزویش رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دلجویی اظهار داشت:گاهی اوقات نحوه شهادت، به شهدا الهام می شود و امیدواریم که شفاعت آن ها شامل حال همه ما شود.

آیت الله عبادی  با تاکید بر اینکه انتصاب به امام حسین علیه السلام در هر حدی یک امتیاز است، افزود: از افرادی که توفیق زیارت امام حسین را پیدا می کنند و کسانی که برای خدمت به زائران حضرت قدم برمی دارند تا شهدایی که به حضرت سید الشهدا علیه السلام اقتدا می‌کنند همه دارای امتیازی بسیار بالا هستند.

شهید حسین باقی بی شک فردی مومن و معتقد بود طوری که در فرم بیمه عمر خویش در نیروی انتظامی قید کرده بود یک پنجم از حق بیمه اینجانب را برای نماز و روزه پرداخت کنند و یک پنجم آن را هم برای پرداخت خمس که یکی از ویژگی ها و افتخارات شهید می باشد که با وجود سن کم و در اوج جوانی به آن ها توجه خاص و ویژه داشته است.

شهید حسین باقی در 16 آذرماه سال 87 به افتخار خدمت در نیروی انتظامی نائل گشت و پس از گذراندن مدت آموزشی توانست افتخارات خوبی کسب کند و بعد از 9 ماه آموزش در مشهد مقدس به جمع دلاوران یگان تکاور 133 دیهوک پیوست و در این مدت توانست محبوبیت عجیبی در میان دوستان و همسنگران خود پیدا کند.

هنوز بیش از چند ماه از دوران عقد این شهید عزیز سپری نشده بود که در مبارزه با اشرار مسلح در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

پدر از روز رفتن حسین چنین گفت: روز آخر مرخصی اش  روز 12 ماه محرم بود و باید عازم می‌شد هنگام خداحافظی به مادرش گفت  مادر این آخرین دیدار است و برگشتی ندارد و من شهید می شوم.

وی افزود: در حالی که مادرش را بغضی در گلو گرفته بود محکم دستش را دور گردن حسین گذاشت وگفت خدا پشت وپناهت مادر ان شاالله سالم بری و برگردی اما حسین گفت نه مادر این بار دیگر برگشتی ندارد و من شهید می شوم.

پدر شهید گفت: من ومادرش که بغض همچنان گلویمان را می فشرد دست حسین را محکم در دستانمان قرار دادیم وگفتیم حسین چرا این بار اینقدر حرف از شهادت میزنی حسین لبخندی زد و با همسر خود خداحافظی کرد و به مادر تنها یک جمله گفت: مادر بعد از من گریه نکنی.

بعد از خداحافظی حسین را به  خوسف فرستادم تا به دیهوک برود صبح  روز بعد زنگ زدم جواب نداد روز بعد جمعه باز هم کسی جواب نداد تا اینکه خبر شهادت را به ما دادند او که ارادت خاصی به امام رضا و اما حسین داشت در 14 ماه محرم در دی ماه 88 در منطقه قلعه بلوچ دیهوک به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: شهید حسین باقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار