تازه داماد افغان که پس از قتل همسرش در کابل افغانستان همراه پدرش به ایران گریخته‌بود، در تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵ 22 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، شهریور‌ماه امسال بود که کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی تهران از طریق پلیس اینترپل از ورود غیر‌مجاز دو متهم فراری از افغانستان به ایران با خبر شدند. بررسی‌های مأموران نشان داد یکی از متهمان پسر ۲۰‌ساله‌ای به نام نسیم است که هشتم تیرماه امسال همراه پدر ۷۰‌ساله‌اش در شهر کابل همسرش را با شلیک دو گلوله به قتل رسانده است و پس از آن به ایران گریخته‌اند.

 

بدین ترتیب کارآگاهان پس از دریافت پرونده متهمان فراری تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری آن‌ها آغاز کردند تا اینکه دو روز قبل از طریق یکی از بستگان مقتول موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در خانه‌ای حوالی شهرک رضویه شدند و در نهایت صبح دیروز دو متهم را دستگیر کردند. دو متهم پس از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران به جرم خود اقرار کردند.

 

قاتل در توضیح حادثه گفت: ما اهل افغانستان هستیم و در شهر کابل زندگی می‌کنیم. شش‌ماه قبل با دختر خاله ۱۸‌ساله‌ام ازدواج کردم. همان ابتدا متوجه شدم همسرم زن ایده‌آل من نیست، چون او بیشتر اوقات در خانه سرش به گوشی تلفن همراهش گرم بود و کمتر به زندگی‌اش می‌رسید. او هر روز یا به خانه دوستانش می‌رفت یا به خانه پدرش و هر وقت که اعتراض می‌کردم ازخانه قهر می‌کرد و به خانه پدرش می‌رفت. از آنجایی که دختر خاله بود صبرکردم و انتظار داشتم اخلاق و رفتارش را تغییر دهد، اما فایده‌ای نداشت. چند روز قبل از حادثه به خاطر اینکه با گوشی‌اش بازی می‌کرد با هم مشاجره کردیم که از خانه قهر کرد و به خانه پدرش رفت. چند روزی صبر کردم و بعد با او تماس گرفتم و خواستم به خانه برگردد، اما قبول نکرد که عصبانی شدم و با اسلحه دو لول شکاری‌ام به خانه پدر زنم رفتم. آنجا با هم دوباره مشاجره لفظی کردیم و وقتی درگیری ما بالا گرفت با اسلحه شکاری به سویش شلیک کردم و با دو تیر به قتلش رساندم. پس از حادثه اسلحه شکاری را همانجا رها کردم و به خانه‌مان آمدم.

 

متهم ادامه داد: وقتی موضوع را برای پدرم توضیح دادم تصمیم گرفتیم به ایران فرار کنیم و دو نفری به صورت غیر‌مجاز به ایران آمدیم که پس از فرار باجناقم که متوجه شده بود به ایران گریخته‌ایم ما را تعقیب کرد و در نهایت مخفیگاه ما را شناسایی کرد و به پلیس ایران اطلاع داد. وی در پایان گفت: پدرم در قتل هیچ دخالتی نداشت و بی‌گناه است و فقط همراه من به ایران آمد و دو نفری در این مدت کارگری می‌کردیم که شناسایی و دستگیر شدیم.

 

پدر قاتل هم گفت: پسرم به خاطر اختلافاتی که با همسرش داشت دست به قتل زد، اما دخالتی در قتل نداشتم و بی‌گناه هستم.

 

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی درباره این خبر گفت: هر دو متهم پس از سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس افغانستان قرار خواهند گرفت.

 

جوان آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار