نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با تاکید بر اینکه «مشکلی برای ورود زائران اربعین از مرز خسروی به کشورمان وجود ندارد»، گفت که توصیه می‌کنم که زائران اربعین برای بازگشت به کشور از مرز خسروی استفاده کنند.
کد خبر: ۷۹۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 23 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به از ایسنا، قاسم جاسمی در توضیح آخرین وضعیت مرز خسروی برای بازگشت زوار کربلا به کشورمان گفت: یکی از بهترین محور‌ها برای استفاده زائران عتبات عالیات مرز خسروی است که زیرساخت‌های لازم را داراست.

وی افزود: بنده در چند روز گذشته از طرف کمیسیون امنیت ملی برای بررسی وضعیت مرز خسروی در آنجا حضور پیدا کرده، بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرایط خوب بوده و زائران نیز رضایت داشتند فقط طرف عراقی آمادگی لازم برای خروج زائران از این مرز را نداشت و فکر نمی‌کرد که این حجم از زوار از مرز خسروی عبور کنند.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه «امکانات خدماتی و رفاهی خوبی در مرز خسروی فراهم است»، گفت: مدیران پای کار بوده و مردم هم جلوتر موکب‌ها را برپا کرده بودند بطوریکه ۵۰۰۰ نفر شب‌ها در موکب‌ها می‌خوابیدند، از وسایل سرمایشی و ژنراتور‌ها هم استفاده شده و حمام و سرویس‌های بهداشتی و غذا و بطور کلی امکانات خدماتی و رفاهی و از همه مهمتر امنیت در مرز حاکم بود و مشکلی برای عبور زوار وجود نداشت.

جاسمی با تاکید مجدد بر اینکه «زائرین به راحتی می‌توانند از مرز خسروی استفاده کنند»، گفت: طبق آخرین جلسه با استاندار کرمانشاه مشکلی در برگزاری مراسم اربعین و عبور و مرور زائرین وجود نداشت. توصیه می‌کنم که زائران باقیمانده راهپیمایی اربعین برای بازگشت به کشور از مرز خسروی استفاده کنند. تلاش می‌شود که همین شرایط برای سال‌های آینده هم برقرار شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار